Ge mig mer Stenbäcken.

Igår tog jag med mig familjen till Lundbystad. Där var det tänkt att vi skulle se Älvstranden besegra Helsingborg. Men så blev inte fallet. Helsingborg dominerade tillställningen från start till mål.



 

Jag var nyfiken på vilka nya roller piratkillarna hade fått av sin nya ledartrojka. Jag får nog vänta tills nästa match, för jag såg ingenting som var direkt nytt. Jo förresten, det var mycket mer hjärta i laget nu.

 

 

Mina frågor före matchen var hur de ”nygamla” killarna Tobias Skånberg, Rikard Hovemyr och Fredrik Petersson skulle klara sig. Plus hur coachningen hos Piraterna skulle funka.


 

Av de tre ”nygamla” killarna så tycker jag att det endast var Tobias Skånberg som kan vara nöjd med sin egna insatta. Skåne var till och med bäst i laget. Kul att han är tillbaka. Hoven och Petersson får komma igen i nästa match.


 

Coachningen var godkänd. Det möblerades om till de bättre ju längre matchen led. Tyvärr så hittade man formationen Skånberg, Mönell, Jalava och bröderna Nyth alldeles försent. Men nu vet man ju att den formationen kan skapa ett bra tryck i anfallszon.

 

 

Rikard Stenbäcken stod annars för matchens prestation. Helt på egen hand i boxplay så bryter han fram och helt iskallt lobbar in bollen bakom en chanslös skånepåg. Så när Pauli Kobalej blir utvisad 14.35 (vid underläge 3-5) in i tredje så blev i alla fall jag smått chockad när Stenbäcken fick ta Paulis straff i utvisningsbåset. Jag vill se mer av Stenbäcken.

 
 

Men det var i alla fall ett steg framåt för piraterna.


  

  

# En jobbarkompis berättade för mig att Paul MCartneys gamla flamma tjänade 13.000 per timme som dom var tillsammans.


 

# Mullsjö är grymt starka nu. Först krossade dom Växjö med 10-1. Sedan slog dom Slätafly ”borta” med 14-1. Stakars Partille och Färjestaden som skall möta Mullsjölona nästa helg.


 

# Om inte div 1 södra redan är avgjord så talar mycket för att det avgörs i helgen. Vimmerby möter Färjestaden och Partille. Mullsjö möter Färjestaden och Partille. Jag skulle vilja se alla matcherna.


 

# Veckanslag på innebandymagazinet var idag en underbar läsning. Med i laget är den gamle Partille profilen Andreas Berntsson. Grattis Andreas. Fortsätt att tugga taggtråd så kommer belöningen.


 

# Älskar Vidars inlevelse i matcherna. Snacka om att ge killarna energi.


Kommentarer
Postat av: M...

Visst kom du efter första tekningen i Lundbystrand...

2007-01-22 @ 19:20:56
Postat av: Heja Berra

En riktig Troll-pojke sedan barnsben...

2007-01-23 @ 09:23:12
Postat av: Göteborgaren

"Skrattar bäst som skrattar sist" Ni som skrattade åt att Kim Nilsson skulle vara en man för a-landslaget: Kolla in länken nedan:
http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=24843

? Kim har definitivt en hel del kvaliteter som tilltalar a-landslaget, säger kollegan Ulf Hallstensson till Ölandsbladet. (saxat från innebandymagazinet.se)

2007-01-23 @ 11:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback