Världens bästa nr 27.

Vilken match. Hur många ansikten hade matchen? Oj, ursäkta jag skall ta det här från början igen.


 

Europacupfinalen mellan Warberg och AIK hade allt. Vi Innebandyälskare fick idag oss en match i tvrutan som vi sent kommer att glömma. Efter första perioden så var jag säker på att AIK skulle sluta som vinnare. Efter andra var jag inte lika säker. Warberg dominerade andra perioden kraftigt. Men som så många gånger förut så avgjorde världens bästa nr 27.
 

 

I semifinalen så var 27:an faktiskt ganska blek. Men i dom stora matcherna (ok semi i EC är ganska stort) är killen helt fenomenal. Tillsammans med Micke Karlsson och Mats Carlsson så bildade Niklas Jihde dagens bästa kedja. Bara att lyfta på hatten och säga grattis till AIK.


 

Lite gott och blandat från helgen.


 

# Patrik Edgren vilken lirare. Frågan är bara på vilken plats Edgren skall spela på i BlåGult.


 

# Kenneth Lundkvist var tillbaka i målet. Skulle tro att Kimmo drömmer mardrömmar i natt. Kenneth plockade skott efter skott.


 

# Mathias Larsson och Kimmo Eskelinen är Sveriges klart bästa backpar.


 

# Enligt Chris Härenstam så tycker Warbergs tränare Isac Carlsson att hans centrar Tony Eriksson och Joakim Andersson håller landslagsklass. HALLLLÅ. Skulle vara intressant att se vilket lag Isac skulle ta ut om han var förbundskapten.


 

# Warberg föll med flaggan i topp.
 
 

 

# Aik hatarnas vänner brukar alltid gnälla på att Aik har fördelar i finaler. När det är Smfinal så brukar arenan vara klädd i AIKs färger. Sekretariatet brukar spela AIK sånger. Idag kan väl ingen klaga. Jo förresten, AIK kan lätt göra det. För jag tycker inte att sekretariatet var neutralt idag. När Joakim Andersson gjorde mål så skrek speakern i sin mikrofon. När sedan Patrik Edgren nätade så viskade speakern Edgrens namn.


 

# Varför spelade inte Martin Emanuelsson? Är han skadad?

 

 

# Warbergs publik är toppen. Måste vara skönt att ha dom i ryggen. Sveriges bästa innebandypublik?


 

# Presidenten skötte sig så pass bra att jag inte saknade tjejen från Norge en enda gång.


 

Till sist.

 

Ett stort tack till Warberg och AIK som bjöd oss på en riktigt bra match.


Kommentarer
Postat av: Zellén

Undrar när SVT släpper fram den norska ordvirtuosen i de större sammanhangen? Som ankare i nästa fotbollsEM kanske? Jag vill få mer kommentarer i stil med -"jag vet inte" eller "ingen aning". Eller kanske en gammal klassiker som -"jag vet faktiskt inte"

2007-01-07 @ 18:36:47
Postat av: Mr Synth

Det var väl Pixbos speaker som satt nere i Varberg igår?

2007-01-08 @ 08:12:48
Postat av: Mr.synth

Någon har kopierat mig!!!!

2007-01-08 @ 09:06:33
Postat av: thompa

Emanuelsson är skadad och har opererat knät därför var inte han med.

Jocke Andersson håller defenitivt landslagsklass, han är Warbergs hjärta och själ, när han spelar bra spelar Warberg bra.

2007-01-09 @ 13:35:56
Postat av: Koppen

Tack Thompa. Nja, som back tycker jag att Jocke var aktuell. Men absolut inte som center. Jag tycker faktiskt att min "Warbergsfavorit" Emanuelsson borde få prova på centerspelet i Warberg. Vad tror du om det?

2007-01-09 @ 14:03:10
Postat av: Thompa

Emanuelsson har började som forward i andrakedjan i år, men har sedan spelat center i tredjeformationen för att få fart på alla tre kedjorna.

Förra året var Emanuelsson riktigt bra, i år har han varit bra men inte riktigt kommit upp i samma klass, kanske beroende på skadan.

Här är lite info om skadan:
http://www.hn.se/m_arkiv_sok.php?id=644315&avdelning_1=115&avdelning_2=235&page=0

2007-01-09 @ 15:22:15
Postat av: Arntmichelle

Merci for all the wonderful writings


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback