Musik är Livet.

Förlåt mig att jag bryter radiotystnaden. Men jag måste helt enkelt blogga. Hade ju som sagt tänkt mig en paus. Men när jag igår kollade in statistiken så insåg jag att det måste ritas lite. När jag dessutom är hemma sjuk så måste man ju ha nåt att göra.


 

Fan va jobbigt det är med feber.


 

Ingen som har följt denna blogg har väl undgått mitt musik intresse. Idag har jag suttit framför datorn och gått igenom min uppväxt.


 

Min mor var en väldigt förstående mor. Hon förbjöd mig att gå på Ebba Grön. Hon var rädd för att jag med mina 160 cm skulle bli nertrampad. Jag glömmer aldrig den dagen. Jag var skit sne. Men jag och polarn fann tillslut en öppning.


 

Vi plankade in i Brunnsparken. Där fick jag se min första idol Joakim Thåström ge allt. Han gav så mycket av sig själv att han slocknade över ett bord bakom scenen efter spelningen. Jag fick helt enkelt trösta mig med autografer av de övriga i bandet Gunnar Ljungstedt och Lennart Eriksson. Sambon Carina frågade precis mig om jag verkligen gillar musiken. Hallå, finns det ris i Kina?


 

I de senare tonåren så fick jag en ny idol. Mauro Scocco och Ratata. Mauro är fortfarande Sveriges bästa sångare. Så det så.


 

Min son Emil har fått en idol. Markoolio. Här är hans senaste hit. Den har gått varm hos oss den senaste tiden.

  

Mina topp fem i ungdomsåren.


 
  1. 800 C.
  2. Staten och Kapitalet.
  3. Mental Istid.
  4. Mamma Pappa Barn.
  5.  Ung och Kåt.
  

Topp fem i Tonåren.


 

1. Himlen

2. Se Dig Inte Om.

3. Hem till Stockholm.

4. I dina Ögon

5. Ge Inte Upp.

  

Den här versionen är ju helt brutalt grym. Martin Stenmarck blir sommarens solstråle.

   

# Inom några dagar så kommer jag bestämma mig för hur det blir med Innebandyn nästa säsong. Men en sak är säker. Om jag kommer att träna ett lag så lägger jag säkerligen ner bloggen. Jag tror aldrig att jag har haft så intressanta val framför mig.


  

# Jag har enbart bloggat för att ha något att göra. Jag kommer aldrig att sluta med Innebandyn. Men man kan ju ha olika uppgifter. En sak är säker, Jag vill jobba med Innebandy
.

 

# Jag håller på att färdigställa min kurs i ämnet coachning. Mycket intressant ämne
.

  

# Att vara Sportchef kan inte vara lätt. Hur får man alla att vara nöjda? Tiderna har också förändras en hel del. Nu för tiden så känner alla varandra. Man tar en kall tillsammans på Avenyn och tjatar lite. På den gamla goda tiden så existerade inget sådant. Man ville inte vara kompis med sina fiender. Nu gullas det på vart enda fik i hela stan. Man hör kommentarer som, ?Jag ångrar mig att jag inte gick till Er?, ?Ni är ju grymma?, ?Jag vill lira med Er?. För att dagen innan/efter ha skrivit på ett nytt färskt kontrakt med någon helt annan. Nej, kolla Er i spegeln någon gång. Vad är det egentligen ni vill? Inga namn nämnda.


  

# Vi den här tiden så är det dessutom mycket svårt att få kontakt med vissa personer. Att det dessutom är samma personer varje år får ju en och annan att börja fundera. Förra året var jag tyst. Nu skriker jag ut. SKÄRP ER 0302.


#
1998 och Style. Ännu en go låt.


# Shit va svag jag är för denna låt. Little Willie John live i SVT 1996.


Tänkte avsluta med en liten tävling som jag kallar "Vem tänker koppen på när han hör låten".


Idag får ni tre personer och tre st låtar. Parasamman personen och låten som ni tror är rätt svar. Fint pris till segraren. Kan man sedan förklara varför jag tänker på dom så blir priset större och finare.


1. Magnus Augustsson Pixbo
2. Johan Nyth Älvstranden
3. Tom Wester fd AIK



1. 800 C
2. Se Dig Inte Om
3. Little Willie John


Kommentarer
Postat av: Niklas Malmgren

Magnus Augustsson - Little Willie John
Johan Nyth - Se dig inte om
Tom Wester - 800c
Fast det här är ju en tok gissning! :-)
Men jag va på en förfest hos Conny Vesterlund en gång där Tom va och har för mig,men det va ju ett tag sen han gillade lite hårdare musik.... ??? :-)

Postat av: Tex

Koppen is Back!!! Härligt!!!!

2007-05-23 @ 09:25:04
Postat av: Roggan

880 C: Tom Tom -> Fortfarande stekhet.
Se dig inte om: JN -> Nackont
Little Willie John: Aga -> Alla har vi olika namn på vår.....

2007-05-23 @ 10:23:36
Postat av: Johan Sjöstrand

Välkommen tillbaka Koppen, du har varit saknad. Fast det går rätt lungt till i din gästbok. Alla wackos har flyttat till min där de beter sig som byfånar ;-)

2007-05-23 @ 16:43:11
URL: http://blogofinnebandy.blogspot.com
Postat av: Göteborgaren

Gött att ha dej tillbaka Koppen! Nu undrar jag det som många av oss Göteborgare undrar: Hur långt kommer Partille's storsatsning att räcka? Elitserien eller en fjärde plats i division 1?

2007-05-23 @ 17:40:54
Postat av: Koppen

Va dåliga ni är att tippa.
Göteborgaren: Ja säg det. Vi får väl hålla tummarna för Elitserien.

2007-05-23 @ 17:58:10
Postat av: syrran

nu vet jag vart jag fått min konstiga musiksmak ifårn ;) DIG!!! Men Ebba Grön de e ju bra musik de, brukar jag köra när jag ska städa :)
Men jag får väll säga att den bästa låten när jag va liten måste ju ha vari DOver Calies (hmm hur den nu stavas) he he ja det var tider de ;)

2007-06-02 @ 13:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback