Lucia i bara kalsongerna.

# Micael Fasth och Niklas Jihde har fått mig att besöka Svenskas hemsida. Måste bara plusa för deras bloggar. Dessutom så har dom mycket bra musiksmak.


Fasth träffade jag första gången på fritids. Det var nämligen han och Lars Gunnar "Krobbe" Lundberg som drbblade med oss småbarn på fritids gymnastiksal. Klubborna var gula och röda och slaka som förbundets disiplinkommite. Men oj vad skoj vi hade.


En rolig grej om Jihde som jag minns som igår utspelade sig i Pixbos omklädningsrum. Jihde kom in och sa.

- Koppen. har du hört Iddes nya låt?

Nej (klart att jag hade men jag fick en idè).

Hur går den?

- Fiskarna i havet, och fåglarna på taket (tänk er den tappningen på småländska).

Alla asgarvade i rummet. Om ni någon gång träffar Mr Jihde. Be honom då sjunga denna låt. Jag säger bara Oslagbart.



En annan mindre rolig sak inträffade när jag spelade i KFUM Örebro. Det var Lucia, och vi tränade som vanligt. Christer Olsson som var vår tränare samlade oss på mittplan och förklarade.


"Idag ska vi ha strafftävling. Vinnaren får utse vem som ska vara Lucia för Damlaget som tränar efter oss".


Redan då förstod jag att jag var tvungen att vinna. Annars skulle jag få stå där i bara kalsonger och en Luciakrona på skallen.

När det endast återstod tre personer så var jag med. Dom andra två dårarna var Roger Rynning och Patrik Davidsson. Det var då jag fick lära  mig vad en kartell är. Roger och PD ingick en pakt. Dom gick samman mot mig. Hur tror ni att det slutade?


Klart att det blev så. Bara att ta på sig Luciakronan och stämma upp i Luciasången.

Kommentarer
Postat av: syrran

hehe måste ju blivit årets lucia ;)

2007-11-06 @ 18:35:56
Postat av: En vän

Kartell nej sà var det inte. Du räkte inte till fràga Mormor jag har alltid var 1a och du 2a.Hoppas du har det bra ringer nàgon kväll. Och du hur gick det pà spelningen ? Eller är du bara hang a round àt Lasse nu mera ? Ha det bra vi hörs Ciao

2007-11-07 @ 01:10:10
Postat av: Ingrid i Ume

Sluta spamma hos mig... nej... sluta inte... var kul att hitta din signatur TRE gånger samma dag.
Lev väl


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback