Myter.

Att skapa myter om sig själv eller om sitt lag har alltid funnits. Vissa lag/spelare är bättre än andra  på det.


Niklas Jihde var bra på det. Likaså Balrog och Udden. Man fick höra den ena historien efter den andra.



Just nu så annser jag att Danne Bron-Sundbom har "svartbälte" i grenen. Pratisen just nu i innebandy Sverige är nämligen hans näsa. Hur gick det till? Att tv 4 satsar stora pengar på att profilera sporten har tydligen kommit helt i andrahand. Nu försöker alla ta reda på hur man knäcker ett näsben på tre ställen.



Därför läste jag på ordentligt och tog en rövare. Jag ringde upp en klubbtillverkare.



- Tjena, jag heter Mikael Lindqvist.

- Hej.

- Jo, jag tänkte komma med ett förslag.

- Jaha.

- Om jag får tv-sporten att komma hem till mig och göra ett reportage när jag spelar gitarr samt läser upp några dikter. Sponsrar ni mig då?

- Nja, har du något mer att komma med?

- Nej, men jag kan ta en bild av mig när jag ska ner på vårdcentralen på fredag. Så kan vi lägga ut den på nätet.

- Hm. Kan du tänka dig att klippa dig page?

- Nej, det är ju en åttitalsfrilla.

- Då är vi nog inte intresserade.

- Okej, tack ändå.






Innebandyn behöver myter om spelare/lag. Jag vill ha mera.




Årets citat: Tjejerna gillad mig även innan jag började i tv.

Andreas Vanberg.

Kommentarer
Postat av: Babak

Att det alltid ska vara Caperio/Täby som står för den massmediala uppmärksamheten....

2007-10-12 @ 10:03:46
Postat av: Mr Frontside

Du fick väl din uppmärksamhet när du kom till Pixbo - har för mig att Härrydaposten körde en stor artikeln om "Pixbo-dödaren från Örebro". Glöm inte att kolla färgkoden på motstånden nu... //Kefa

2007-10-12 @ 10:32:54
Postat av: Koppen

Jag fick precis som en dockhussåpa skådis fem minuter.

Kör hårt Kefa.

2007-10-12 @ 10:50:36
Postat av: Niklas Malmgren

Jodu Udden va fan bra på myter, saken är ju att dom allra flesta är sanna och ofta värre än vad myten talar om... Ett riktigt skönt gäng... Spelade ju där som junis, tex när vi va på turnering tror det va stjärnkuppen och Matte F gick i sitt matchställ hela turneringen, både på och av banan och i sängen... :-)

Fan koppen du verkar vara en skön kille, synd du bor på baksidan... :-)

2007-10-12 @ 11:33:35
Postat av: Koppen

Baksidan? Det där får vi reda ut över en kall någongång.

ha det gött.

2007-10-12 @ 12:26:47
Postat av: Niklas Malmgren

Skulle var amycket trevligt två singel farsor emellan... Vi får ta det då någon av oss besöker den andres stad... :-) Bara hör av dig broder!

2007-10-12 @ 12:38:27
Postat av: Koppen

Samma.

2007-10-12 @ 13:43:31
Postat av: Niklas Malmgren

Finns herr kopp på facebook tro?

måste bara säga det att den dan du skrev om ditt möte med Ronny Hellström, det fan en sån underbar story. En sån sak man ÖNSKAR man kom på själv...

2007-10-12 @ 20:48:48
Postat av: Anonym

MissU

2007-10-13 @ 01:48:48
Postat av: Jackedel

good job please keep on the good work


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback