Smått.

# Pixbo lirade grymt bra mot Färjestaden.


# Såg Partille lira i trans i en perra. Sedan drog jag iväg till min match. Blev smått chockad att dom tappade den matchen.


# Camilla Nillson hängde fyra baljor i helgen för Pixbos A-lag. Va fan gjorde hon nere i farmalaget? Hitta glädjen? Halv skadad? Tror inte det va. Kanske dags att Pixbos ledning flyttar ner mer folk. För kommer dom tillbaka och gör 4 kassar så är det väl värt att stå i visssssas skamvrå? Eller?


# Har man en blogg så får man ta en del skit. Skriver man på sajter så får man ta en del skit. Fattar inte varför en del inte kan med att ta skit. Mitt råd till Er. Skriv för fan inte ,om ni inte kan ta det.

Kommentarer
Postat av: Niklas Malmgren

Sylvass som vanligt...
18e, är du på?

2007-10-31 @ 09:37:28
Postat av: SKANDAL

Och så hoppar vi ner i sandlådan igen:
Idag small det till igen - Micke Karlsson skickades hem med svansen mellan benen från landslagets träningsläger inför turneringen i Tjeckien. Anledningen - han spelade en försäsongsturnering i Båstad med sin nya klubb Balrog. Låter ju helt normalt, men eftersom Karlssons övergång från AIK ej var klar, så bröt han mot den tuffaste lagen av alla i vårat avlånga rike - innebandyns lagbok.

* Straff - Tre månader utan innebandyspel.

Jag vet inte om jag ska skratt eller gråta - jo, som vanligt när det gäller svarta rubriker inom innebandyn så väljer jag att skratta. Vad är detta för skämt? Det kan bli upp till 28 spelare/ledare som straffas för deras party-helg nere i Båstad i början av augusti - De har säkert mer ångest nu, än när de klev upp på söndagsmorgonen för att lira slutspel med kraftig huvudvärk.

Skämt å sidor, de utpekade har naturligtvis gjort fel. Båstad är en sanktionerad turnering och då är det Svenska Innebandyförbundets regler som gäller - det vet alla. Problemet är väl att det helt enkelt borde gå att sköta på ett snyggare och effektivare sätt än så här.

* Hur kan det ta nästa tre månader att komma fram till denna tuffa dom? Disciplingruppen har säkert bordet fullt med ärenden, men tre månader tar det inte ens att få ut sin "pappa-ersättning" från Försäkringskassan!

* Varför är det just Mikael Karlsson man väljer ut som syndarbock nummer 1, släpper ner honom i tjära och låter honom stå inför landslaget med fjädrar som en pajas? Vad hände med dom andra 27?

* Vad vinner innebandyn på det här, förutom att Balrog blir kraftigt försvagat?

Min åsikt är att klubbarna helt klart ska bötfällas för deras agerande att använda otillåtna spelare - that´s it. Jag tycker helt enkelt inte vi har råd att stänga av 28 elitspelare/ledare från våran verksamhet mitt under brinnande säsong - så jäkla bra är vi inte att det bara är att fylla på med nytt.




Peter Forsberg är för närvarande klubblös men ska ändå representera Sverige i Karjala Cup, försäkringen betalar han själv. Micke Karlsson borde väl få spela innebandy utomlands under sin avstängning från Sverige? Kanske läge att starta upp en insamling för att täcka bollbohemens försäkring(tror den är snäppet under "Foppas"!).

Nu fick vi i alla fall våra rubriker i dagspressen. Heja!

Undrar om något lag vågar anmäla sig till Båstad Outdoor nästa år.




Tre månader straff var otäckt tufft - Jag ringer AIK och kollar min licens direkt.

En av de två spikarna satt igår, idag är det V64:a med två nya spikar: Avd3 10 Staro Allentown och i Avd6 15 Plantagenet.

Tänk när Mikael Karlsson kommer släppa sina memoarer, jag beställer ett ex. redan nu.

Träffade på legenden Jonathan Kronstrand nere i Solna Centrum idag. Shit vad jag saknar dessa gamla lirare i SSL!

På G: Planering av mitt nya projekt sedan blir det träning, finslipning inför morgondagens Ligacupmatch mot Balrog(om dom har några spelare kvar!).

Lev väl!

--------------------------------------------------------------------------------

2007-10-31 @ 22:36:26
Postat av: Ingrid i Ume

Oj vilken trafik det var här då...jkl viklen soppa det där med farmarlagen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback