Oslagbara? Nej. Världens bästa div 3 lag? Ja.

Det gick åt helvete.



På skadelistan har vi Reitan, Linus plus Jögi.
När sedan Jon, Björn, Henkan, Frid åkte på feber. Plus att Trewe kom på att han ville byta klubb så var vi inte många kvar till söndagens match mot Billingsfors.


Jag såg då snabbt till att bli licenserad. Men när jag presenterade förslaget att jag skulle lira så fick jag massor av elaka kommentarer.


" Jasså, du kör en Hellgård. Ingen försäsong och direkt in i laget"


Efter att ha åkt drygt 20 mil så sansade jag mig. Okej killar vi löser detta på tio man.


När tredje perran skulle börja så hade vi 2-2. Då går Andreas sönder. Vi lirar på nio man, och krigar på utav bara fan.  När det återstår 8 minuter så får vi spela powerplay. Då släpper vi in två kassar. Hmmmmmm.


Men domarna ger oss chansen att lira 5 mot 4 dom sista fem minuterna. Vi lyckas dock bara ruska fram 2 st stolpskott.


Det blev alltså för lust med 5-3 för världensbästa div 3 lag.


Vi gratullerar Billingsfors till en bra genomförd match. Samt tackar för ett mycket bra arrangemang. Domarna skall också berömmas. Ni var skit bra. 


Älskar hallar som har hembakat i kaffet. Kanske var där som matchen avgjordes. För vi slängde i oss chokladrutor och bullar före matchstart. Smart? Nja, det kan nog disskuteras.


Nu får vi ta nya tag i helgen. Bara att hoppas att alla kan spela nästa helg.


# Idag klår Aik upp Djurgården. Sjöstrand: Jag ringer dig efter matchen. Jag vill höra dig gråta.


# Mullsjölona krossade IBK 7. Starkt.


# Ryberg nätade 4 gånger i premiären. Vilken stjärna han är.


# Har inte folk fattat att man inte ska spela Innebandy i Valhalla? Bryta en match? Ni skulle aldrig ha startat matchen.


# Varberg lekte tydligen med Pixbo. Vakna Dala.


# På lördag smäller . Årets fest. Snabba Er att lösa biljetter. Det finns ett fåtal biljetter kvar.


Kommentarer
Postat av: Oggy

Hoppas du har rätt ang. AIK - dif. Förlust finns inte på kartan. FRAMÅT!

Postat av: Johan Sjöstrand

Koppen, tillåt mig småle, du kommer aldrig att höra/se mig gråta över fotboll. Dessutom finns förlust mot råttorna inte i min värld, tvärtom får gnäget betala för debaclet mot TFF.

2007-09-24 @ 13:17:55
URL: http://blogofinnebandy.blogspot.com
Postat av: MH

Micael Svensson är en härlig kille. Eller...? Artikeln känns lite som att vi hade i allafall tur med vädret.

Postat av: babak

Nu börjas det....Skador, skjukdomar, bortförklaringar... I ett annat lag i världens bästa div 3 serie hade man iallafall stolthet att erkänna att torsken berodde på den egna kassa insatsen....

2007-09-24 @ 16:01:04
Postat av: Koppen

MH: Har man ett bra arangemang så kommer man med i Ligacupen nästa år. Visste du inte det?

2007-09-24 @ 16:25:09
Postat av: Pillan

Att du vågar kaxa dig innan matchen killen.. Tur att du är 50 mil bort ;)
HEJA DIF!!!! *Stockholms stolthet*

2007-09-24 @ 16:29:13
Postat av: Kanten

Gnäller du över 9 man i en period i div.3?
IBK Handen - VH gick till semi i Sverigespelen här om helgen med 9 gubbar. På vägen slogs div.2 laget Telge med 5 - 1, Div.2 laget Värmdö med 2 - 1 efter sudden, och förlusten i semi mot div.2 laget Kungsör. Även den sista matchen gick till sudden.
Det kallar jag världens bästa Div.3 lag.
Tack

2007-09-24 @ 16:32:39
URL: http://laget.se/handen
Postat av: Anonym

Hembakt i kaffet låter inte all gott Koppen. Hur i all världen kan de trycka ner fikabröd i kaffet? :)

2007-09-24 @ 16:40:56
Postat av: syrran

instämmer med Kanten, IBK Handen kämpade verkligen på under sverigespelen, såga några av matcherna, å inte kunde man tro att dem inte var fler
i laget.

2007-09-24 @ 18:53:39
Postat av: Koppen

Handen kanske är vältränade. Något som vi gärna skulle vilja vara. Vore kul att möta dom.

2007-09-25 @ 07:06:37
Postat av: MH

Jag misstänkte att MS hade en baktanke med sin artikel.
Funderade också kring det där med hembakat I kaffet...:)

2007-09-25 @ 16:54:13
Postat av: Ingrid i Ume

Handen? Och varför ska man vara vältränad i handen, är innebandy spelare det?
1-1 igår
... är det pest eller fest enligt dig?
Kul att du skriver igen.

2007-09-25 @ 22:13:08
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej har du hört den här làten bla blabla bla blabla bara bort förklaringer erkänn
nu ni är ett gäng föredettingar som har varit bra men nu NEJ.Tycker själv jag är ganska bra när jag drömmer eller är full men när jag vaknar
fràn mitt drömmande sà vet jag att jag är en föredetting. Sàg ocksà att du var orolig för spelningen.

2007-09-26 @ 02:34:38
Postat av: En vän

Men spelningen vet jag att du klarar du har bara ett problem du màste ligga pà rätt mängd öl för lite ja dà är du tràkig för mycket ja dà glömmer du texter strängarna gàr sönder men rätt mängd öl dà gàr det kanon. Lycka Till pà festen skulle gärna komma men det gàr inte.Och lycka till nästa match Ciao ci vediamo

2007-09-26 @ 02:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback