Pengar, vad är det?

Oj vad konstigt det känns att man inte ska iväg på VM iår. Alla resor med Gubbarna brukar sluta i ett enda garv. Har många minnen från våra VM äventyr. Ett minne utspelades i Helsingfors.


Efter en blöt kväll på ett av Helsingfors bättre ställen så bästämde vi oss för att gå vidare. Med i sällskapet fanns "Pixbo Maffian". Vi fick för oss att ta en genväg. Vi hamnade på en skum bakgata. Det var mörkt som satan, men enligt maffian så var vi på rätt väg.


Efter några hundra meter så stöter vi på en Gatumusikant. Han såg helt utslagen ut där han satt i mörkret. Nu pratar vi samhällsklass 100. Hur som helst. det hela började med att Stor Pixboiten tömde sina fickor på mynt och nån sedel. Sen gjorde vi andra ca 15 personer likadant. När vi hade tågat förbi så slog musikanten snabbt igen sitt fodral och sprang därifrån.


När vi efter några minuter äntligen hittar ett MC (Svensk Husmanskost) så gick det upp ett ljus för oss. Musikanten fick nog några tusen av oss. Inte många i sällskapet som hade lärt sig vad en Euro var värd. Vi garvad och beställde in en liten pommes och en isvatten.


Finalen kostade mig 4000. Det var bara jag som hade med mig kortet. Otur för mig så hamnade vi i Resturangen, där vi satt under hela matchen. Det är möjligt att vi hade en av dom bästa platserna i hallen. Men också en av de klart dyraste.


Kanske bara är bra att man E hemma iår. Det är ju snart Jul, och Kidzen har ju varit snälla.

Kommentarer
Postat av: RA

....glömde säga det när vi satt på VIP hyllan, säger det nu istället: TACK!

2008-12-04 @ 15:26:58
Postat av: Pepes Bodega

Var det inte samma sak i Båstad..?

2008-12-05 @ 10:06:12
Postat av: Koppen

Har aldrig med mig kortet i Båstad.

2008-12-05 @ 10:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback