Jag har inte råd att sluta leka med Geniet.




Telefonen ringde klockan elva.


-Tjena, Geniet här.


Nej tänkte jag.



Geniet- Dags att äta frukost?

Jag- Mmmm

G-Jag hämtar dig om en timme. Vi käkar på Flamenco idag (vilken högoddsare).

J-  Mmmm



Att äta mat med Geniet en lördag kan kännas mycket ensamt. Hans telefon ringer hela jävla tiden. Han e nämligen med i 204 st olika spelbolag. Så det ska tas in rader och delas ut en himla massa rader. Kupongerna ligger över hela bordet. Så man får knappt rum med tallriken.



Hur som helst. Geniet föreslog att vi skulle göra ett litet system. Sagt och gjort. Geniet hade redan tagit ut ett Supertips. Jag kollade inte ens på raden utan betalade glatt en av mina sista hundringar.



Några timmar senare så sitter vi hemma hos Öisaren och laddar för en skön Schlagerkväll. Då börjar en efter en match att ramla in på kupongen. Tillslut så är det bara United kvar som ska in. Det är då som det riktiga tugget börjar.



J- Hur kan du spika United. Krysset är ju hur säkert som helst.

G- Nej Arsenal har inte en chans idag.

J- Så trist att åka nu.

G- Vi åker inte. Det är klart redan.



Plötsligt händer det. United målar. Alla i rummet skriker. SåååååååJaaaaaaaaaaaa. Öisaren satte på Winnerbäcks Elden på högsta volym. Alla sjöng med i fraserna " Vi bara lallar runt på Karl Johan".



En kvart före att kvällens höjdpunkt ska börja så är vi 17.500 kronor rikare. Då börjar tjafset om hur vi ska dela upp pengarna.



G- Eftersom vi är fyra stycken så tar vi ut 4000 var. Sen tar vi resten till en spelkassa.

J- Nej, vi åker till England.

G- Nej lyssna nu. Det var jag som tog ut raden.

J- jag skiter väl i vad du tycker.

G- Ska vi ta ut 3000 då och lägga resten i kassan.

J- Jag går med på 4000. Kom på att jag ligger 2500 minus på krediten. Kan ju vara smart att släcka den.

G- Då gör vi så.




Sen började Schlagern. Då börjar min telefon att gå varm. Redan i andra låten så mesade jag med 7 personer. Ibland visste jag inte vem jag svarade. Men så är det. Gött att ha vänner som älskar Schlager.



Själv så höll jag på tvillingarna.



Jag lyckades inte ta in några poäng på Poeten. Vilket såklart grämer mig.



På söndagen så åkte jag och Innebandydåren till Borås. Där såg vi en sömnig match mellan IBK 7- Partille.



Nu sitter jag hemma med magsjuka barn. Det är ju också en galen sysselsättning.


Kommentarer
Postat av: Mona

Kul att du höll på mina favoriter i lördags.

Postat av: Gittan

Magsjuka barn - har erfarenhet av det sedan i höstas... INTE kul alls. Men... det går över.
Krya på er!

2008-02-21 @ 13:25:21
Postat av: hanna å eddy

hhhh h
se så fint eddy kan skriva :)
bbbbo
hoppas de e bättre me ungarna :)

2008-02-21 @ 15:26:49
Postat av: nyfiken

Grattis till vinsten =)
...och ograttis till magsjukan :(

2008-02-21 @ 16:59:18
Postat av: Niklas Malmgren

Ska fasiken kika på schlagern på lördag....

Vilka är favoriter? Vilka är med? ;-)

Jag håller på BWO!

2008-02-22 @ 09:49:39
URL: http://nickem.blogg.se
Postat av: Wooowusa

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

2009-04-15 @ 08:21:12
URL: http://www.wooowusa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback