Jag ska jaga dig Poeten.

Vad är det som händer? Amy och Christer gick vidare. Skojar Svenskafolket med Världens viktigaste tävling? Dessutom så gick inte ens Gårdagens bästa låt vidare till omg 2. Michael Michailoffs låt var helt fantastisk. Okej visst var den lik Andreas Johnsons gamla låtar, men ändå.



En annan som klart blev bestulen på en plats i Globen var Velvet. Kan tänka mig att det föll en och annan tår nedför hennes kinder.



Nej jag "Skämdes ta mig fan" framför burken. Att jag dessutom fick torsk av Poeten i första deltävlingen smärtar mig enormt mycket. En middag i Smögen i sommar står på spel. Får helt enkelt skärpa mig i fortsättningen.



# VBD3L krossade Ale med 6-1. Eller ska vi säga att vi lirade bra i en period. Ställningen efter två perioder var nämligen 1-1. Jag var tvungen att hota killarna i pausen.  Vilket ledde till en markant uppryckning. Dårarna på läktaren var ovanligt lugna. Kanske bättre att vi lägger in matcherna på lördagarna. Måste erkänna att jag hade fel. Deras första ramsa var en stor överraskning. "IN MED KOPPEN". Hmmm. Någon av dårarna läser tydligen denna sida. Eller någon måste ha läst det för dom. Kan sätta hur mycket som helst att dom inte vill ha mig på planen en gång till.



Nu har vi tre matcher kvar att spela. Vi har fem poäng tillgodo på trean. Börjar lukta div 2. Tänk Er om jag får döpa om laget till "Världens Sämsta Div 2 Lag." Nej skulle inte tro det. Vi skulle redan nu vara ett mittenlag i tvåan.



#  Idag blir det drag i fyran. Emils polare kommer på besök. Så jag ska redan nu proppa i mig några Alvedon. För ljudnivån brukar skruvas upp några steg när lirarna kommer på besök.


Kommentarer
Postat av: syrran

Aha de var andreas johnsons låt den var lik, mm håller jag me om, men bra va den, verkligen synd att den inte kom vidare :( vet inte hur svenska folket röstade igår

2008-02-10 @ 12:03:31
Postat av: hm

det var nästan lite tråkigt igår, nej mer fredagsmatcher så det blir liv i luckan!

2008-02-10 @ 14:12:17
Postat av: Jonas i Ale

Ovanligt lugnt på läktaren? Med tanke på att mer än hälften av Ales supportrar gick efter andra då de tyckte att de fått nog av citat "idioterna på läktaren" så vill jag inte möta er på en fredag. Eller det kanske är målet, det är ju roligare med enbart hemmasupportrar..........

Nu ser det inte ut som att det blir några möten på minst ett år ändå. På banan var det iaf en kul match att spela även om ni var det betydligt tyngre laget som orkade 60 och inte bara 40 minuter.

2008-02-10 @ 17:02:41
Postat av: Koppen

Tack för matchen JONAS. Det var en bra div 3. Håller med dig att vi var starkare i 60 minuter. Sen är det bara att beklaga om nån gick hem för att dom inte trivdes i hallen. Då ska du veta att det var ovanligt tyst i hallen.

Lyckatill i fortsättningen.

2008-02-10 @ 18:37:41
Postat av: Tommy W

Frågan är skall man byta nationalitet?
Hur är det möjligt att Christer går vidare med en så kräk dålig låt och tjejer med insydda flaggor på klänningarna?
Det värsta av allt, titeln "I LOVE EUROPE"
Det är pinsamt av oss, svenska folket!!!!

Ringer dig någon dag.

2008-02-10 @ 19:57:43
Postat av: Pillan

Kan bara instämma, va fan hände!!!!trodde alla tanter o gubbar gick o la sig innan röstningen, men icke.. christer.. får rysningar... Michaels låt va grym, velvet skulle vidare.. suck* >Luuk ägde o måste ju bara älska Björn Gustafsson ( inte bara för han kommer från mina hoods ler*)
Kul att min kusse har barmhärtigat sig över er, trots att ja tycker han kunde gjort färre poäng mot mitt gamla MIBK ;)

kram

2008-02-10 @ 22:24:23
Postat av: Niklas Malmgren

Vad glad jag är att jag INTE följer melodifestivalen... Christer Sjögren????? Vad är det frågan om???

Fast det är ju klart, många 50+ damer satt säkert med lätt fuktskadad trosa och ringde... :-)

23e?? ;-)

Postat av: Micke

Tänkte på sista omgången i div 1. Tänk om alla tre topplagen vinner sina matcher inför sista omgången... Oavgjort i slutet på tredje (Mullsjö-Älvstranden) och båda lagen tar ut målvakten för att vinna matchen under orinarie speltid. Det skulle vara häftigt...

2008-02-11 @ 21:18:35
Postat av: Bernvid

Koppen du ligger ju i toppen i poäng/match i lindome... Linkan var ju inte närheten ens. Att jag inte såg det innan... sorry!

2008-02-12 @ 12:17:06
Postat av: Koppen

Bernvid: Där ser man va lite du kan om innebandy. Bara att ringa om du behöver en powerforward som snittar 2 poäng per period.....

2008-02-12 @ 12:47:50
Postat av: Niklas Malmgren

En powerforward med sprucket revben dock... rätt ska vara rätt... ;-)

2008-02-12 @ 13:35:48
URL: http://nickem.blogg.se/
Postat av: Koppen

Tyst Malmgren. Sköt din blogg istället:).

2008-02-12 @ 14:01:51
Postat av: Bernvid

Haha! Lägger detta på minnet!

2008-02-12 @ 17:20:53
Postat av: Göteborgaren

Micke: Mullsjö vinner vid lika poäng pga bättre målskillnad!

2008-02-12 @ 19:31:53
Postat av: Micke

Göteborgaren: KFUM vinner om Mullsjö eller Älvstranden inte tar 3 poäng, förutsatt att KFUM vinner. Det är "långt" kvar ännu, men helt omöjligt är det inte. Alla tre är väl lika nu..?

2008-02-12 @ 23:45:45
Postat av: Sveinoline

Your site is very convenient in navigation and has good design. Thanks!

2008-11-12 @ 08:47:58
URL: http://sveinoline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback