Såpa eller Kärlek.

Det händer grejer i Göteborg. I vissa stadsdelar så spelar man in Innebandysåpa av högsta världsklass. I andra stadsdelar så går man samman, förbrödrar sig och sattsar framåt.  Det var länge sedan som tidningarna runt om i Göteborg hade så mycket Innebandy att skriva om.



Igår var det Såpa. Pixbo lirade inte bara mot Falun. Före matchen så hände något unikt. En tränare hoppade av i direktsändning. Jag tar inte på något sätt parti för den ena eller andra sidan. Men kunde man inte ha skött skiten på ett lite snyggare sätt?  Var det någon som vann något på den fjantiga duellen i tv?   



Av olika anledningar så nöjer jag mig här. Har fått massor av information från alla möjliga inblandade partner. Kan säga att historierna inte är i närheten av varandra. Så jag säger som Lundell "Låt dom prata".





Nu ska i prata Kärlek. Eller kärlek kanske inte är rätt ord. Hur som helst. Partille och Älvstranden har förlovat sig. Klubbarna kommer att bedriva en Elitsatsning tillsammans. Något som jag länge har efterlyst. Jag tror att GöteborgsInnebandyn behöver detta. Jag anser nämligen att Göteborg behöver två st elitlag på både Dam och Herrsidan. Men vi ska ha klart för oss att man inte blir ett storlag på en dag. Nu krävs det ett jävla jobb av alla inblandande. Föreningen kommer att stöta på många berg och dalar. Men jag är säker på att både Herr och Damlaget tillslut kommer att nå toppen av Berget.



Jag beundrar Människorna som har gjort detta möjligt. Det har tydligen varit många möten. Att dom dessutom har lyckts hemlighetshålla detta är för mig ett under. Jag reser mig upp, lyfter på hatten och kammar till frisen för att sedan applådera.




Detta mina vänner kallar jag Mod. Våga bygga broar. Se möjligheterna till något bra.




Kör så det ryker.


Kommentarer
Postat av: Mona

Klokt beslut, bättre att gå ihop och jobba tillsammans.
Resten av innebandysverige kan bara önska lycka till!

Postat av: Jessica Holmgren

Äntligen är det någon som tar mod till sig och begraver den gamla stridsyxan som allt för länge hindrat GBG:s innebandy. Hoppas att det blir lika mycket satsning på damer som herrar i framtiden för vi behöver ett elitlag på båda fronter. Jag håller tummarna för fler elitlag!

2008-02-20 @ 09:42:02
Postat av: Oggy

Nu du, Micke! Jag har precis skrivit ett krönike-liknande inlägg ang. skillnaden mellan Hockey och innebandy. Självklart på ett humoristiskt sätt. Vad annars? Läs och begrunda om jag har rätt eller fel.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback