Tur i spel.

Vilken ryssssssare. Hade bestämt mig för att bona golven idag. Ni vet en sådan sak som singelkillar gör vart tredje år. Givetvis så sket det sig. Ringde Geniet för att kolla så att allt gick bra med hans nya lya.



J- Hallå Geniet. Läget?

G- Bara bra.

J- Ska du till Åbytravet idag?

G- Japp, jag och Stor Öisaren ska dit.

J- Jag hänger på. Orkar inte laga mat idag.



Sagt och gjort. Hamnade med dårarna (mina enda vänner) på Åby. Geniet tog ut en rad.



G- Okej, idag kostar det gratis. Ska du vara med Koppen?

J- Självklart. Vad blir jag skyldig denna gången.

G- Idag kostar det bara 150 kronor.

J- Här har du en hundring och två st selma. Okej en guldtia också så blir det rätt.



När det endast återstod en avdelning så hade vi alla rätt. Plus sex hästar i sista.

Utdelningen var följande
.


Häst 1 = 17.000

Häst 2 = 38.400

Häst 3 = 4.300

Häst 4 = 33.000

Häst 5 =44.oo0

Häst 6 = 12.200



Jag blev helt plötsligt skit nervös. Geniet och Stor Öisaren berättade för mig att man brukar åka i sistaloppet.



Hur som helst. Starten gick och häst nr 9 dog. På upploppet så ledde en häst som vi naturligtvis inte hade.  Vi skrek som idioter. Vilket tydligen hjälpte. Häst nr 6 gjorde en närmast magisk spurt. Tackför kaffet. 12.200 till grabbarna.



Jag har sagt det förut, och jag säger det igen. Jag har inte råd att leva utan Geniet.



Vi är inne i zonen nu. Tur i spel och otur i kärlek. Men jag kan ta det. Funderar på att låta Geniet lira Powerplay i helgen.



# Nu sitter jag här och längtar till söndag. Varför då undrar ni.  Får man inte ha hemligheter?


Kommentarer
Postat av: Mona

Grattis!
Det är ju aldrig fel att få lite påfyllning i kassakistan.
Hoppas du får trevligt på söndag, med din lilla hemlighet.

Postat av: Niklas Malmgren

Grattis herr kopp!

Då har duju deg att spendera på en stockholms resa nu... ;-)

2008-02-22 @ 08:13:33
URL: http://nickem.blogg.se
Postat av: Nyfiken

Grattis igen!
E det kanske en dejt på gång på söndag? För det e väl inte så att du längtar till Modern åker hem innan hon ens kommit...?
Och det här med att bona golven... Den här singeltjejen har ALDRIG bonat golven. Däremot svabbat av dem med jämna mellanrum =). Ha en skön söndag!

2008-02-22 @ 12:03:49
Postat av: Koppen

Jag tror att Nyfiken är lite Nyfiken;).

2008-02-22 @ 12:33:17
Postat av: Nyfiken

Nyfiken är inte alls lite nyfiken....
Nyfiken är mycket nyfiken ;)

2008-02-22 @ 12:59:41
Postat av: syrran

grattis :) vissa har tur i spel medans andra har tur i kärlek *L*
skulle ju aldrig va fel å ha tur å båda ;)

2008-02-22 @ 15:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback