Världens Bästa Div 2 Lag?

Då var det klart. VBD3L har säkrat andraplatsen fast det återstår två omgångar av serien. Hur E det möjligt?
 


För några månader sedan så åkte jag med Gubbarna upp till Mariestad för en försäsongsturnering. På vägen hem så undrade jag va fan jag höll på med. Vi lirade som ett korplag i sina sämsta stunder i en hel turnering. Må hända att vi kan skylla en del på kosten. Men ändå. Sedan gick veckorna i en rasande fart. Helt plötsligt så var det seriepremiär. Eftersom vi är rätt så kaxiga i laget så beslutade vi (Jag) oss/mig för att skriva upp laget till skyarna. Något som tydligen gjorde susen.



Vi började smått utveckla oss. Spelarna fick sina roller, och det började rulla på.  Något man aldrig kan försvara sig mot är skador, sjukdomar, Spelare som det står Judas på i pannan. Men vi lyckades alltid att fylla på med någon annan.



Jag måste få berätta hur stolt jag är över alla inblandande. Vi har gjort detta tillsammans som ett lag. Make till lagmoral har jag aldrig under mina 21 år med sporten upplevt. Mycket av det beror så klart på att 90% av laget är kompisar från förr. Man har en fin respekt för varandra.



Nu ska vi enbart njuta av resterande matcher. Bara lira med hjärtat. Jag hoppas att publiken kommer till Almås på lördag och hyllar killarna. Tillsammans så skapar vi en riktig feststämning i hallen i årets sista hemmamatch.



Som slutord vill jag bara säga att jag är Stolt över killarna. Samt rikta ett stort tack till Er för att jag fick vara med på resan.





# Va hände igår? Hur röstar folk i Sverige? Nu har jag gett upp. Hur kunde Svenskafolket  neka Patrik Isaksson. Nästan lika dumt som när vi röstade på blått sist i valet.



# Idag ska jag bara lalla runt. Kan bli hur kul som helst.



# Tog in en pinne på Poeten. Nu leder han bara med en pinne. Känns som om det i alla fall kommer att gå vägen tillslut. Man är ju en vinnare.



# Fick av en slump reda på att man låg högst upp på en lista igen. Tittade in på Johan Davidssons blogg på Mullsjölonas hemsida. Där stod det.



Koppen toppar fortfarande innebandymagazinets blogglista. Förstår ingenting. Nordström är välförtjänt långt upp.



Håller med Johan. Nordström ska ligga före mig. Dessutom så är han inte den enda som borde ligga föra mig.



# Mullsjölona-Älvstranden blir nog en höjdarmatch. Det vore kul att döma en sån match. Så roligt att Mullsjölona kommer att torska igen. Mullsjölona och Dalen har många likheter. Dom vinner aldrig en viktig match. Dalen tycker jag synd om. Men när Mullsjölona torskar så njuter jag.


Kommentarer
Postat av: Nyfiken

Lalla runt?!??
Vad det inte idag något längtansvärt stod på schemat? ;)

2008-02-24 @ 11:39:40
Postat av: farmor

blir det kvar eller är det rakt upp i tvåan för vbd3l? tänk vilka matcher det skulle bli om det blir kval.. stämning till tusen i almås..

2008-02-24 @ 21:25:23
Postat av: MH

Man lyfter på hatten och gratulerar till framgången!

2008-02-24 @ 22:45:45
Postat av: Berra

Synd att du inte får njuta på söndag då....

2008-02-26 @ 15:55:52
Postat av: David K

Vad jag vet så är Lindome klart för div 2 för gbgs distrikt har 2 platser utan något kval så grattis grattis.

Postat av: sveriges bästa div 3 lag

http://www.innebandy.se/templates/page____89401.aspx

Vart är era spelare på listan. Jag har 4:a spelare med 1:a , 2:a , 5:a och 13:e. VBD3L
http://www.innebandy.se/templates/page____89401.aspx

2008-02-26 @ 18:01:09
Postat av: ojdå...

Synd att mullsjö vann då...

2008-03-06 @ 21:54:59
Postat av: Svenmarita

Thanks, keep up the good work.

2009-07-02 @ 13:32:30
URL: http://svenmarita.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback