Dårarna börjar att gilla mig. Eller?

Så ja, då kör vi igen. Min bloggsemester är slut. Har haft hur mycket jobb som helst dom senaste veckorna. Kände att jag blev lite småtrött. Så semestern har gjort mig gott.



Få se nu, vad har hänt? Jo, Pixbo vann Ligacupen. Första pokalen är hemma i rätt stad. Kan nästan lova Er att det kommer flera bucklor till Världens Vackraste Stad i år.



# Läget i Världens Bästa Div 3 lag är bra. På lördag vankas det seriefinal mot Marstrand. Då med minst två nyförvärv i laget. Dan Gillgard, Peter Svensson och Magnus Augustsson hann inte bli klara till föra matchen. Då det vankades storpublik till Almås så beslöt jag för att sätta in mig själv i förstafemman. När jag drog laget på samlingen så blev det knäpptyst. Sedan sa Geniet.


- Skämtar du?


Nej svarade jag. Ni orkar aldrig lira på två liner, så jag lirar första perioden så att ni ska orka hela matchen
.


Det blev tyst igen.



Sen sa nån. Jajaja, låt han göra bort sig.



När jag stod och väntade på att domaren skulle blåsa igång matchen så tänkte jag. Va fan håller jag på med? Nu får jag inte gå bort mig.
 


Dårarna på läktaren ( som ikväll var fler än vanligt) skanderade "Avgå Koppen". Jag E ju van vid det. Men att dom nu skrek det redan i första bytet kändes inte roligt.



När jag skulle in på planen för mitt andra byte så låg vi under med 1-0. Det är då det händer. Plötsligt får jag bollen i högerytterläge. Jag tar emot den och slaskar iväg plasten mot mål. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa jag kvitterade till 1-1. Plötsligt så blev jag dårarnas bäste vän. Det blir inte sämre av att jag sen passar till ett mål.



Men framgången hade ett pris. En dåre i Göteborg kände sig förmodligen rätt så förnedrad. Så han skickade en armbåge i min mycket tunna bröstkorg. Så nu sitter man här med en spricka i ett revben. Men det kan jag ta. Jag gjorde det för laget.
 


En period räckte för mig. Jag böt ut mig själv och återtog coachrollen. Matchen slutade med en betryggande 7-5 seger.



Nu är den matchen historia. Nu ska vi skriva en ny historia på lördag.



Denna gången med Världsmästaren på planen. Aga såg riktigt fräsch ut på träningen. Målar han inte så säljer jag han direkt. Sen tar jag själv tillbaka platsen i förstafemman. Nej förresten, såren måste nog läka först.


Kommentarer
Postat av: syrran

stolt lillasyster, tänk min bror kan än ;)

2008-01-31 @ 21:15:50
Postat av: I

you never walk alone... jo tjenare *suck*
Gräslig match igår... sportsligt som jag är så grattis koppen och ham
Ljungberg i 93:e minuten...
Målvakten var på bollen, det hjälpte inte :(
Angående tangenterna, skriv bara om du har lust.

Postat av: Niklas Malmgren

Välkommen tillbaka blogg-broder!

Ha ha ha, bröst och bringa som en cornflake flinga eller?

9e feb? ;-)

2008-02-01 @ 08:30:40
URL: http://nickem.blogg.se/
Postat av: Mona

Välkommen tillbaka!
Ser fram mot att få läsa dina tankar igen.

Tråkigt det där med kycklingbröstet ;o)

2008-02-01 @ 12:18:34
URL: http://monaspusselbit.blogg.se
Postat av: Filippa

haha helt rätt att sätta in sig själv i förta femman!

2008-02-01 @ 14:08:00
URL: http://filippajakobsson.blogg.se
Postat av: Tex

Koppen i landslaget!Intet mindre kann göre det.. ;-))

2008-02-02 @ 15:57:39
URL: http://tex-tv.floorballmagasinet.dk
Postat av: lindome

får vem som hellst ha nummer 9 nuförtiden...trodde man skulle hissa den tröjan i Almås efter ditt bejublande inhopp sist...

2008-02-02 @ 22:02:30
Postat av: MH

Bara att sälja då. Hörde att världsmästaren t o m blev poänglös. Kan det stämma?

2008-02-04 @ 12:57:33
Postat av: Firman Member

Till MH. Weltmeister Augustsson gjorde 1+1 i debuten

2008-02-04 @ 14:34:24
Postat av: Göteborgaren

Matchreferat Lindome-Marstrand går att läsa på: www.lindomeibk.nu

2008-02-04 @ 15:27:00
Postat av: Mona

En ny semester?

2008-02-05 @ 07:58:09
URL: http://monaspusselbit.blogg.se
Postat av: MH

Då blev jag felinformerad. Tackar för den korrekta infon.

2008-02-05 @ 09:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback