Ute På Vägen Igen.

Håller precis på att knäcka min oskuld (blogga på ett tåg). Dagarna springer fram. Det går fort nu. Just nu är jag påväg till Örebro. Känner att jag behöver stanna upp och andas lite. Förra veckan var man ledare på X3Ms Sommarskola. Vilket betyder lite sömn.


Veckan gick fort. Men jag hade skitroligt. Alltid skoj att träffa alla goa ledare år efter år. Plus nykomlingarna. Detta var mitt femte år på skolan. Missade ett på grund av Ebbas födelse. Ebba ja, på söndag fyller gumman 2 år. Hon e så stor nu. Ser framemot kalaset. Dags att skämma bort en till.



Jag och Lindås tränare Joacim Bernvid drog direkt efter avslutningen till Göteborg. Vi hann precis till Lasse Winnerbäcks gig. Trött och slitna var vi. Men vi fick snabbt tillbaka energin när Gubben radade upp magiska låtar. Partiet med "Elden" följt av "Hugger i Sten" var klart bäst. Jag sjung så högt att jag nästan blev rädd att jag skulle överrösta Lasse himself.



På lördagen vaknade jag i en tyst lägenhet. Fick lite smått panik. Så jag tog snabbt tåget till Halmstad där Killarna i laget hade hyrt 10 dubbelrum. En del av firman var även där. Här skulle jag kunna skriva en del roliga grejer som hände. Men med tanke på att en del barn läser denna sida så stoppar jag här.



På skolan är det alltid högt till tak. Men man får passa sig för att säga nåt fel. Alla är duktigt snabba på att anmärka/klanka ner på en om man gör nåt/säger nåt fel.


Roligast i år var när jag bevittnade ett samtal mellan Balrogs Ess Joakim Hillborg och den gamle Storliraren Jens Norman.


Jocke- Jag kommer snart till Carlskrona. Syrrans ungar ska dopa sig.


Jag tittade på Hillborg och sa.


Va fan säger du? Dopa sig?


Jocke- Jag menar döpa sig. Jensa fattar.


Kul att lyssna på en del telefonsamtal..............



Annars så var skämten om Jönköping och Mullsjölona bäst. Eller vad sägs om.



Vet ni vad Mullsjölonas nya hall ska heta? Just det "Hall Elulija". Dom kan nog behöva lite högre makter om dom ska klara sig kvar i SSL.



En unge frågade Micke Hill om Jönköping hade något coolt smeknamn. Då kunde jag inte hålla mig. Japp "Jik Economic". Sorry alla JIKare, ni vet att jag gillar Er.

 

Kommentarer
Postat av: Bernvid

Tack för i fredags! Bra skoj!

2008-07-16 @ 14:39:00
Postat av: Koppen

Tack själv. Jag har dina brillor.

2008-07-17 @ 15:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback