Bara att byta mål?

Sorry. Det var inte meningen att lämna Er i sticket. Har bara haft ett schema som knappt finns.



Jo jag lovade ju Er att berätta en rolig grej. Som några av er  redan fattat så har det med Petteris straff att göra. Efter Pixbos seger mot Dalen på straffar så ringde jag Aga för att gratta han. Då fick jag höra om straffen. Tänk Er in i följande situation.



Ditt lag har precis satt en mycket viktig straff i en kvartsfinal. Bollen går igenom nätet. Vilket såklart leder till nästan våldsamma diskussioner. När ni då står och pratar med domaren så kommer motståndarlagets tränare springande över planen med en annan målbur på sin högra axel. Han tar bort det trasiga målet. Ställer dit ett nytt, och säger "Nu fortsätter vi".



Jag hade kunnat ge många slantar för att få bevittna en sådan sak. Urban Karlsson är inte bara Coach, Tränare, Sportchef, Materialare. Han är även målbursansvarig i Umeå. Magiskt.



# Okej, här kommer en nyhet. Fagerhult har gjort klart med en ny tränare. Min vän Mikael Hill kommer nästa år att lotsa laget mot framgång. Bara att gratta Fagerhult. Samt önska Micke ett stort Lyckatill.



# Vilka semifinaler. AIK-Täby och Varberg-Pixbo. Jag älskar det. Vilka matcher vi har framför oss. Vågar inte tippa. Detta kan faktiskt sluta hur som helst. Måste kolla i kalendern och planera in så många matcher som möjligt. För detta ska ses live.



# Hade ett spelarmöte med VBD3L. Det var ett bra möte. Vi beslutade att döpa om oss till VBD2L. Vi får väl se hur det slutar.



# Emil håller på att sätta samman en önskelista. Killen fyller 5 bast i April. På listan hittar man endast prylar i tusenkronors klassen. Det luktar övertid på jobbet för farsan.



# Jag är lite nervös för morgondagen. Har lovat att lira match med mina gamla Mölndalspojkar. Vi ska möta Hallands Distriktslag. Gissa vem som är straffläggare i vårat gäng?



# Fick nästan in topptipset igår. Hade 1,2 på Skottland-Kroatien. Måste jag säga att det blev X ?



# Förövrigt så tycker jag att det fyra lagen som är kvar i slutspelet har Superligans bästa matchcoacher.


# ojjj. Super bloggarna Kimmo och Jihde hade båda två länkat till min sida på samma dag. Min statistik tredubblades. Superbloggarna måste ha många läsare.


Kommentarer
Postat av: Jonas Klavberg

Tycker definitivt att du skall komma till Varberg på måndag för en som vi hoppas mycket underhållande match

2008-03-28 @ 00:11:32
Postat av: Koppen

Hallå Jonas. Det sket sig. Måste ha ungarna på måndag. Men måndagen efter kommer jag. Så du kan väl lägga undan en biljett åt en fattig bloggare;).

Lyckatill Jonas.

2008-03-28 @ 08:03:26
Postat av: Niklas Malmgren

Tycker du ska till dig till stockholm och se en match... Jag kan ordna med sovplats... ;-)

Postat av: Gittan

Aha, du gav mig svar på varför jag har besöksrekord denna vecka. Kimmo har bloggat :)

Instämmer, semifinalerna måste bara ses live! Jag ska absolut se semi 1 och 3 i Sthlm. I Tibblehallen blir det för trångt och jobbigt med småbrudarna om vi inte har barnvakt...

Lycka till Jonas Klavberg!

Trevlig helg!

2008-03-28 @ 09:25:13
Postat av: David

Oroa dig inte Jonas vi är många som kommer till Varberg och ser sveriges bästa lag spela. Blir en del supportes som kommer invadera lisebergshallen på torsdagen också. Urban Karlsson kanske sitter på lite många stolar, läste en artikel i umeå tidning om det...

2008-03-28 @ 09:50:42
URL: http://www.innebandydavid.blogg.se
Postat av: Jonas Klavberg

Hör av dig så skall vi se om vi kan ordna något för en fattig bloggare

2008-03-28 @ 23:31:10
Postat av: Ingrid

Du... det borde finnas en livebloggare i Varberg under matchen på måndag, den personer borde vara VBD2-lags tränare. Försökte idag från IKSU-hallen, ingen hit, råkade ta bort den när matchen var slut... tips, skriv inte direkt i bloggen.
Fråga: Vilken helg var det S-vall nu igen?

2008-03-29 @ 20:34:03
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback