SUNDARNA ÄGDE OSS.

Vilken torsk det blev. Stenungsund krossade oss 10-3. Efter förta perioden så var ställningen 1-1. Dom spelade precis som vi hade förväntat oss. Långa bollar ner i våra hörn. Vi hade helt enkelt bra kontroll. men sen hände nåt. Vet inte vilka som var BÄST på planen. Sundarna eller domarna.


Kan säga så mycket som att nivån på dömningen var KANON. Vi fick bara tre utvisningar för tjöt. Sen var vi nära att få en straff. Sundarna fick en straff (troddddde jag). Jag var jättenöjd med det. Så nöjd att jag ville prata lite med en av planens bäste aktör.


Ett exempel. Stenungsund fick en straff för obstruktion på halva planen. till saken hör att vi hade gått miste om en solklar straff en period tidigare, då vår gubbe var fri och blev nedslagen. När jag kallar till mig domaren och frågar han vad skillnaden är så bubblar han nåt om målchans. Då säger en kille i vårt bås. Skillnaden är väl att vi har gröna tröjor och dom blå. Med Ryggen mot spelaren så vänder sih domaren om och tar en ny tvåa. Alltså två BRA beslut på bara 30 sekunder.


Nåja. Efter matchen så stegade jag in i Domarrummet för första gången på väldigt länge. När jag tar upp straffsituationen så minns helt plötsligt ingen av domarna händelsena. SICKEN OTUR.




Sundarna lirade bra. Dom klädde av oss duktigt i fem mot fyra och fem mot tre. Bara att gratta dom. Erkänner mig besegrad. Hade det varit boxning så hade jag kastat in handuken i början av tredje. Eller det hade jag kanske inte gjort. Vi hade nog vunnit i boxning.


Kobalej var strålande i kassen. Kände inte igen killen. Han satt ju på knäna nu för tiden. Grattis Gubben.


Sammanfattningsvis: Vi förlorade mot ett mycket bättre lag. Vi hade otur med ett tiotal avblåsningar.


Paus..



Så då fick man gå imellan ett nytt bråk. Emil hade precis klarat en mycket svår bana på PS2. Han var överlycklig tills Ebba stängde av spelet. Nu gråter båda....



Gött och må Gött igen.........











Kommentarer
Postat av: farmor

bra iniativ med festen. ordning på dig ibland...

Postat av: Walle

Underbart avslut! Lemarc lever i dig vännen!

2008-11-23 @ 23:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback