Kommer inte på träningen. Jag ska gifta mig på fredag!!!!!!!!!!!!!

Alla tränare har olika sätt att leda sitt lag på. Efter några år i gamet så har jag ändrat några prosedurer. Chefen var inte så nöjd när min telefon ringde varannan kvart. Spelare som skulle sjukanmäla sig mm. Så nuförtiden så har jag sagt till killarna att dom kan skicka ett sms. Luktar det skolk så ringer jag upp dom.


I mitt nuvarande lag så kommer det många skumma sms. Idag kom ett som jag inte riktigt kunde tolka.


Hejsan hejsan. Min fot e fortfarande svullen och gör ont som fan., så det blir ingen träning idag eller på torsdag. Skall gifta mig på fredag så det är en jäkla massa att göra nu.



Jag ringde upp på direkten.


Han skulle faktiskt gifta sig på fredag. Han ursäktade sig för att han inte hade sagt nåt. Men hänvisade till dårarna i laget. Jadu Robban, nu blir det dubbelt upp istället. Skulle inte vilja vara i dina kläder. Akta ryggen.



# Vilken match det blev i lördags. Balrog ägde Pixbo halva matchen. Micke Karlsson hade stuga i Lisebergshallen. Men sen hände nåt underligt. Vidar stuvade om och Nya Pixbo vaknade till liv. Hade inte ens satt en tia på PW efter halva matchen. Märklig sport vi håller på med.


# Kallas man Magikern av 27:an så borde man vara gjuten i BlåGult.



# Domarna i tv-matchen  Storvreta-Varberg kan inte vara nöjda med sin insatts. Blinda eller dåliga?



# Sjögren borde vara nöjd. Tror aldrig att jag har sett en bättre målvakt.




Kommentarer
Postat av: Strellan

Apropå bra målvakter: Gunnar Domeij och Niclas Olofsson?

Postat av: Koppen

Dom lirar inte i samma division.

2008-10-28 @ 22:23:18
Postat av: Getupdated Flames

Ha ha, jag har lite samma problem med mitt lag, alltid ett par som missar matcher. Giftemål må väl vara en godkänd anledning, förutom det är det väl möjligtvis dödsfall eller sjukdom av typen kronisk epilepsi som kan vara en ok ursäkt att missa en match... ;)

2008-10-29 @ 10:13:51
URL: http://www.getupdated-flames.se
Postat av: farmor

i måndags fick jag höra den här: kan inte träna idag. har inga skor längre. inga skor? nej dom vart snodda utanför Ica igår. finns tydligen tjuvar i Lindome....

2008-10-29 @ 22:14:48
URL: http://farmor13.blogg.se/
Postat av: Sheriffen

Jag kan en bättre, sagt efter en måndags-träning, då onsdag och torsdag återstod " -Jag kan inte träna på torsdag..." ???? " _-Jo, jag såg på vädret att det skulle bli frostkallt på torsdag, och mitt lås på garaget fryser ALLTID då, så då får jag inte ut bilen...."

2008-10-29 @ 23:44:55
Postat av: Johan N

Håller med dig om Sjögren. Domeij och Olofsson var bra och höll en hög klass, men det var sällan de kunde göra sådana sjuka räddningar som Sjögren kan rada upp, Sjögren kan dessutom göra det flera matcher irad. Jag håller i sådana fall Stefan Mattsson högre än Domeij och Olofsson.



Men sjukaste enskilda matchen jag sett en målvakt göra är nog ändå Kenneth Lundqvist för AIK i den tredje semifinalen mot Warberg säsongen 2005/2006. Warberg spelade riktigt bra men förlorade ändå med 0-8, pga just Kenneth Lundqvist. Han tog 48 SKOTT den matchen varav 22 st i den sista perioden och släppte inte in ett enda!!!!

2008-10-30 @ 09:38:17
Postat av: Koppen

Keke kunde spika. Tyvärr alldeles för sällan.



Mattsson var grym. Fick äran att träna med han ett antal gånger.



Men jag rankar Sjögren som nr 1. Tänk på att man idag skjuter mycket hårdare. Materialet i klubborna är ju så mycket bättre.

2008-10-30 @ 11:04:46
Postat av: RA

Finns tydligen en "ny" i Wings som verkar het...

2008-10-30 @ 16:45:17
Postat av: Anonym

Godagens på dig:) gillar din blogg hördu!

2008-10-30 @ 16:53:15
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: MS

En till dålig ursäkt som uppkommit under åren, och som jag "sparat". En spelare i ett herrlag meddelar att han inte kommer på träning med följande mess:

Har tyvärr tvättid och måste diska så blir ingen träning idag!



(Gissa om han fått äta upp den ofta efteråt!)



Fortsätt blogga på ditt "underbara" vis, alltid lika kul att läsa din blogg!

2008-11-03 @ 15:56:50
URL: http://amazingfloorball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback