Utkast: Dax igen. ...

Dax igen. Har haft ett lite blogguppehåll. Men nu går tåget.


Helgen var riktigt rolig. På lördagen så lirade vi hemma mot Marstrand, ett lag som vi inte har slagit på tre försök. Ändo så stod vi i 1.40 gånger fläsket. Marstrand stod i 3.40. Allvarligt, vem E det som sätter oddsen? Vem är det som inte har gjort sin läxa?


Nåja. Vi hade heller inte gjort vår läxa. Vi satt i utvisningsbäset nästan hela tredje perioden. Det blev stor torsk. Bäst på planen var domarna.


Jag fick inte tag i nån barnvakt. Så Ebba och Emil fick stå uppskrivna som ledare. I första perioden så satt dom på bänken.


När Meyer hade gjort ett riktigt skitbyte kom han till båset och var tokarg. Han satte sig ner och skulle precis slå plasten mot sargen när Lilla Ebba lägger sin hand på hans lår och tittar lite sött på han. Han lugnade ner sig på direkten. Kan här citera hans ord.


- Kom till båset och var helt ur balans. När jag sätter mig ner så känner jag en hand på låret. När jag tittar ner så sitter Ebba där med ett leende. Då kan man ju inte balla ur.


Synd att kidzen bara var i båset i en period. Hade behövt dom där i tredje....


På söndag så ringer Geniet mig och berättar att jag ska spela B-lagsmatch på kvällen. Jag Geniet, Ella, Meyer och ett gäng 92or. Kul. När vi åkte till hallen så sa vi till varandra att nu måste vi föregå med gottexempel. Det gick la sådär.


I tredje bytet så åker jag ut för tjöt. Jag e den förste att erkänna att det var både dumt och omoget. Men killen hade redan efter tre byten filmat minst 6 gånger (nåt som jag hatar) . Jag sa några väl valda ord. Omoget. Men jag fick iallafall med mig han ut på bänken. Under tiden vi satt där så gjorde vi två kassar.

I andra perioden hände nåt väldigt konstigt.

Motståndarna var trötta på att Geniet vann alla tekningar. Dom började tjata med domarna att Geniet inte hade bladet mitt på bollen. Då ställer sig den ena domaren bakom Geniet och blåser. Geniet vinner återigen tekningen, men den tar på domarens ben och ändrar riktningen. Otur för oss så var det jag som var vänsterback. Vilket medförde att jag såg ut som en kon och motståndarnas forward tog bollen och kom helt fri. Dessutom gjorde han mål.


Dssutom så godkände dom målet.........................................


Det blev ett riktig långt tjöt med domarna. Men dom gav sig inte. När domarna sen ska blåsa igång matchen igen så händer det. Geniet  sätter ner klubban i backen men ångrar sig. Han tar upp klubban igen och tittar på domaren och säger.


Du, jag har en liten fråga. Vem fick assisten?


Alla i hallen garvar utom domaren. Han ger Geniet 10 plus 2 minuter för olämpligt uppträdsnde.


Humor.......


När det återstår 5 minuter av matchen så hänger en spelare på Meyer. Efter 10 sekunder så tröttnar han och tar hängapans klubba och slänger bort den. Där kom hans tvåa.


Nåja, nästa match får la skärp oss. Vi kan ju regelboken.

Kommentarer
Postat av: farmor

tänk vad ett litet mejl kan göra.. ska påminna dig ang. träningarna... om jag kommer ihåg..

Postat av: Alex

Riktigt skönt inlägg.. Riktigt skön kommentar till dommarn, han blev totalt ägd och sågad på samma gång!!

2008-10-08 @ 15:08:04
Postat av: Kaparn

Hur mår domarna i alla tomte-serier asså....

2008-10-10 @ 07:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback