Som ett färgat akord på en DX7A.





Satt där i min första lya
Och lyssnade på Imperiets nya
Vi sa vi skulle bli så mycket bättre än dom
Och hällde i oss ändo mera cola och rom

80-talet det ljuva
Som ett färgat akord på en DX7A

87 87 Vart har du tagit vägen nu?




Satt och lyssnade på Just D idag. Shit va bra dom va. Eller E? Vilka goa texter. Vilka minnen man har från den tiden. Livet lekte. Allt gick så lätt.


Nu E man gammmmmal och grå. Tråkig som få. Nej så E det inte. Jag lever nog fortfarande lite i 80-90 talet. Det slog mig igår att jag har varit med och förstört Innebandyn. Förr så var det roligt att titta på en Elitmatch. Nu E det skit tråkigt. Vilket är vårt/Dom gammmmlas fel. Vi har infört taktik i spelet. Ett tråkigt försvarsspel som gör att vår sport nu för tiden inte E lika rolig att kolla på. Jag går mycket helldre på en div 3 match än på en SSL match. En SSL match E ju bara rolig dom sista fem minuterna. Då laget som ligger under verkar vakna och helt plötsligt gör allt rätt. Just D hade sagt "Hur E  det Möjligt"?

Men allt E ju inte svart. Titta bara på vilka som dominerar i Ligan. Frågar ni mig så är det fortfarande Old Boysen. För har man en gång kommit med i landslaget så är det jävligt svårt att komma därifrån. Jag tror att det finns ett gäng som har prenumererat på en landslagsplats i flera år. Trist tycker jag. Men förmodligen helt rätt.


Brukar jävlas lite med Kent när träffar han. Smyger in några komentarer om olika spelare. Ha brukar bara garva. Jag brukar tala om för han att han ska ge fan i att ta ut Neandertalarna. Dom som bara E med och förstör för sina klubblag. Men han lyssnar aldrig på mig. Vilket han kanske gör rätt i. Vad vet jag?


På fredag så är det stormatch i Götet. Challengers-Lindås. Det e ju fan att man har barnen just den kvällen. Hade gett mycket för att få se just den matchen. Så om nån vill vara barnvakt till två små änglar på fredagkväll så är det bar att ringa. Vi ska nog komma överrens om nån slags betalning. Är ju inte så tät, men vi kan nog komma överrens om nån slags betalning.


En dåre i Lindome tycker att Adriansson liknar en gamal Socialdemokrat som gjorde en större karriär i filmbranschen. Har inte sett hans filmer så jag har faktiskt inget svar på frågan. Hur som helst, Adriansson E kungen.


Äntligen börjar Schlagertjatet. Nu har Mr Björkman tagit ut låtarna som ska vara med. I år ska Poeten få torsk. Har väntat på deta tillfälle i ett år nu. Aaaaahhhhh va laddad jag E.


När jag är inne på just Poeten så kräver jag att han finns med i truppen till Tjeckien. Vakna Kent.


Fick ett sms av Skoogjäveln idag. Han tyckte att jag skulle sluta dricka när jag bloggar. Visst det kan jag väl göra. Men då får du sluta kröka när du dömer. Har vi en deal?


Så nu E sågen tillbaka.


Natti.

















Kommentarer
Postat av: Oggy

Haha "sluta kröka när du dömer". Oslagbart!

Postat av: Anton

Du talar ju liiiiite smått emot dig själv när du å ena sidan inte vill ha neandertalare (rollspelare?) i landslaget för att i nästa andetag vilja ha in Sundbom (därmed inte sagt att han förstör för sitt täby nu förtiden men någon skönhet på banan är han ju inte)?! Fast det är ju det som är det sköna med dig koppjävel - inte så jäkla lättläst och svart-vit ;)

2008-10-14 @ 23:56:51
Postat av: Koppen

Tjena Anton: Sundbom skulle plats på vilken position som helst i laget. Det vet du också.



Neandertalarna E inga rollspelare. Dom E riktiga Dårar. Vilket du också vet om....





Sen ska du passa dig så att jag inte kommer till Alplandet och tar dina tjejer.....

2008-10-15 @ 07:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback