Avsluta värdigt din jävla tjockis.


Hallå igen.


Efter att ha läst Hedas avskedsblogg så insåg jag att jag måste sluta på ett mer värdigt sätt. Så håll till godo med en lång avslutningsblogg.


Vi tar det från början.



Min vän Ulf Andersson ringde mig och berättade att han hade skapat en blogg till mig. Eller som han sa "Skriv av dig lite skit nu tjockis".


Från början så blev det mest Innebandy och musik. Jag hade ingen direkt mening med mitt bloggande. Det har funnits många tillfällen då jag har tänkt lägga ner skiten. Men allt etersom tiden gick och jag fick en massa lovord från människor som jag inte kände till gamla släktingar mm så har allt rullat på.


Bloggen har gett mig många nya vänner och tyvärr ovänner. Ibland undrar man hur människor är funtade. Borde kanske ge Er några exempel på mail som man har fått genom åren. Men jag tror att jag skiter i det.


Jag har lärt mig mycket under tiden. Som tex att man bör ha en förening som man inte gillar. En förening som man kan skoja lite med. För mig var det lätt att välja Mullsjö. Eller som jag brukar kalla dom Mullsjölona. Varför just Mullsjö? Jo för att det var det laget som jag och mitt dåvarande lag Partille krigade mot.Samt att jag visste att jag hade många läsare som brydde sig/brannnnn för sin förening. Jag kan nu i efterhand säga att jag gillar föreningen. Föreningen har  det sista året höjt sitt varumärke med minst 300%. Grattis.


Många av texterna har handlat om mitt liv, mina barn. Ironin har flödat. Något som jag gärna har bjudit på.


Jag kan förstå att ni som bara känner mig via denna blogg ibland undrar hur jag är funtad. Ena dagen är det ett inlägg som enbart är ironibasert. Andra en tårögd skrift om min bortgångne Far. Men min filosofi har alltid varit att skriva om saker som jag upplever. Sån är jag.


Det finns många som jag vill gratta till fina prestationer. Grattis.


AIK
Niklas Jihde till en underbar karriär.
Lunken som blev årets tränare.
Skog och Pettersson som väldigt snabbt etablerade sig i SSL.
Helsingborg som fick Henke att lira plast.
Challengers som redan första året var nära att ta sig till kvalet.
Ulf Andersson som står ut med mina ständiga telefon utbrott.
Det sist nämda gäller även ett flertal andra. Men där kanske det borde stå Förlåt mig istället.


Skulle kunna göra listan längre. Men det får räcka så.


# Niklas Jihde. Vilken idrottsman. Vilken kille. När det återstod tre minuter av årest final så sa jag till mammsen. Jag lovar att Nicke kommer att balja minst en till. Det bara stod så i stjärnorna. Har många sköna minnen av denna glada kille. Bara att önska 27.an all lycka i sin nya karriär.


# Min nya favo bloggare är, håll i Er nu. Koffe Kranberg. Älskar hans ironi. Många tycker att han är ett stort svin på planen. Även jag. Men killen verkar ha en skön distans till idrotten. På planen är han ett stort skämt. Han har en spelstil som säger  " Gå in och kriga gubbar, det finns ingen som har dött i ett krig". Men man ska som sagt inte döma en människa hur han/hon beter sig på planen. Oftast så är det just dårarna som är skönast vid sidan av planen. Enligt mina källor så är Koffe en sån kille.


# Mina favobloggare genom tiderna är .


Sundbom
Limmet
Gittan
Kimmo
Jihde
Heda
David Karlsson
Sjöstrand
Ingrid
Grino
Fasth
Packalen
Michael Svensson


Utan inbördes ordning.



Tänk om man hade hälften av Er kunskap. Då hade jag varit supernöjd. Hoppas att ni jobbar vidare.



# Vad har jag då på gång? Närmast väntar en spännande Allstar match i Örebro.  Ett lunchmöte med några sköna pajsare. Sen får vi se. Har ju lovat mig själv att lägga ner Innebandyn. Men vi får se hur det blir med det.


Fick mig en tankeställare förra veckan när jag och Emil låg i bingen och skulle slumra in.


Emil - Pappa, varför får jag inte följa med på Innebandyn längre?
Jag -  Pappa har sluta med bandyn.
Emil - Varför då?
Jag - Det tar för mycket tid. Sen så går ju du på judo och fotboll så jag hinner inte med allt.
Emil Gråtandes - Men du kan väl börja igen.
Jag - Vi får se, vi får se gubben.....



# Vill tacka mina sköna vänner. Spec ni som har figuerat på bloggen med jämna mellanrum.


Innebandy Dåren
Geniet
27:an
Domarjäveln
Dårarna
12isarna


# Förövrigt så tycker jag uppriktigt synd om Kent Göransson. Allt för många väljer tyvärr att tacka nej till BlåGult. Själv så skulle jag aldrig tacka nej. Inte ens till att bära Andreas Johanssons vattenflaska..



# Innebandydåren vill göra ett tio i topp med mina inlägg. Han har nu mitt lösenord. Så håll till godo.




Nu är det dags att gå vidare. Så tack alla ni underbara läsare. Nu blir det radiotystnad ett tag. Eller kalla det för semester om ni vill. En dag kanske jag hittar lusten att skriva igen. Tills dess Ciao



 Mikael "Koppen" Lindvqist













Kommentarer
Postat av: Gittan

Tack för detta inlägg! Hoppas ju på fler... gjorde dig sällskap idag. "Allting har ett slut"... Må bäst och hoppas att vi ses i Sthlm IRL någon gång!

2009-04-21 @ 21:13:03
Postat av: Perra

Tja Gubben! Ibland är det dags att gå vidare... Hör av dig om du vill ha några dagar på landet i sommar, gärna med barn! Varmt välkomna!

2009-04-21 @ 22:24:46
Postat av: Stefan Hedlund

Tack för alla Bloggalster! En av de absolut bästa! Kommer vara saknad i blogg och innebandyvärlden!

2009-04-22 @ 07:45:04
Postat av: SWUP

Men vad är det här, först ser man att Gittan stängt butiken och nu Koppen. Vad ska man surfa bort all sin jobbtid på nu då?



Nej, allvarligt. Grym blogg. Tycker många andra bloggar kanske är intressantare rent innebanydmässigt. Men få om ens någon lyckades som du få till en ärlighet i alla texter. Du hittade din egen nisch i innebandybloggarnas värld. Det kommer jag sakna.

2009-04-22 @ 10:50:16
Postat av: Koppen

Tackar så mycket. Ödmjukt blyg här nu.

2009-04-22 @ 13:25:07
Postat av: Per Nordström

Tack Koppen för alla härliga inlägg. Jag har följt din blogg med mycket nöje.



Nu är det inte så många bra kvar...



Men allt har väl sin tid.



Ta hand om dig och de dina så kanske vi ses på Westers 40-årskalas?



Ha det bra!



/Nordström/



Postat av: Koppen

Nordström: Sorry sorry sorry. Ser ju nu att jag glömde dig på listan. Jag bjuder på några kalla i sommar hos Wester.



Ha det gott...

2009-04-22 @ 18:18:10
Postat av: Johan Sjöstrand

Respekt Koppen och tack för den här tiden. Din blogg var en av de första jag började följa och det är tråkigt att du inte har tid/inspiration till den längre. Du är saknad!

2009-04-23 @ 04:25:49
URL: http://blogofinnebandy.blogspot.com
Postat av: M.Svensson

Tack för din blogg, den har följts av mig flitigt! På återseende hoppas jag! Kan du verkligen lämna innebandyn, det tror jag inte, du kommer allt "smyga runt i hallarna" ändå...heeeheee!

2009-05-03 @ 19:09:09
URL: http://amazingfloorball.blogg.se/
Postat av: Patrik

Vill bara säga tack för underbar läsning, din ironi har många gånger räddat en i övrigt ganska grådaskig dag.



Hoppas du hittar lusten igen annars hoppas jag att livet flyter på som det ska :)



/ Patrik, Falun

2009-05-10 @ 19:59:56
Postat av: Koppen

Tack Patrik.



Vem vet? Kanske hittar lusten igen.



Kör hårt i Falun.Eller vart det nu blir?????

2009-05-11 @ 11:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback