Vi var mycket bättre tränade än Göteborg.

Idag har det blitt mycket telefon. Pappas dödsannons E ute i tidningarna. Man får tacka alla för ert otroliga support. TACK.


# Igår satt man hemma och tyckte på uppdateringsknappen varanan sekund. Tänk att man kan få ångest för att man e sjuk och inte kan närvara på en div 2 match. Killarna gjorde en riktigt bra match. För er som inte är med i klanen är det nog inte alltid så lätt att förstå. Men vi är ett väldigt kompismedgångsgäng. Märkligt ord. Som igår. Meyer (platsar man inte så får man coacha) och Pelle  Hellberg går in i båset och leder truppen mot en seger. Jag förstår att andra föreningar inte alltid fattar vad vi håller på med. Det är vår styrka. Inget lag kan kartlägga oss. Vi lirar ju aldrig med samma lag. Spelarna har ofta olika positioner. Men vi jobbar för varandra. Vi hjälper varandra med allt i livet. Allt från rusta lägenheter, spelberoende, barnvakt, gå före i köer, fixa hem medecin och mat när nån e sjuk, städa lägenheter, mm.


Jag bestämde mig före jul att detta skulle bli min sista säsong. Men jag får nog tänka om. Jag kan inte lämna föreningen. Så länge dom vill ha mig till nåt så ska jag hjälpa dom. Det finns fortfarande mycket vi kan göra med föreningen.


Röster från matchen säger att vi vände matchen i tredje pga av att vi var bättre tränade än Göteborg. Undrar vad Göteborgs fystränare får för betyg i år (sorry Linus, kunde inte hålla mig).


Det känns sååååå skönt att vi tog tre pinnar igår. Nu ska vi visa att vi hör hemma i tvåan.


# Läste ett märkligt uttalande av vännen från slätten. Han sa att dom gjorde en dålig insatts i förlustmatchen mot Stenungsund. Samt att Stenarna "Överpresterade". Hur fan kan Lars Selander veta att deras motståndare överpresterar?
Kan man överprestera? När vi mötte laget från slätten så gnällde han på mig för att jag stod på läktaren och ringde två samtal ner till båset. Fattar inte Lars att han tjänade på att jag var på läktaren och vaktade mina barn istället för att försöka leda vår trupp till seger. Såg Lars VM? Om han hade gjort det så kanske han hade lagt märke till en öronsnäka som vår förbundskapten hade i örat. Ojjjj, vad kan det ha varit.


Nej jag hoppas att Lars kan visa sina seriekonkurenter lite respekt. Precis som mitt gamla lag Partille alltid gjorde när vi hämtade hem tre pinnar mot hans gäng. Vad jag minns så pissade vi aldrig på dom som slog oss.


Så ställ flaskan på kylning och var ödmjuka. Ni kommer att vinna. Men det passar inte Er förening (som jag gillar) att studdsa upp. Ni tyckte att vi spelade fult. Ni tyckte att det skreks duma saker från läktaren. Titta er själva i spegeln. En person i Er klack har nog fortfarande rekordet i vår hall på att likna ett släkt tomtebloss. Se lite bredare på saker och ting. Då kommer ni också att hålla Er kvar i ettan nästa sässe. Spelarna klarar det glant. Ett mycket sportsligt gäng. Med glimten i ögonen. Så kom ner på slätten igen Lars.


Grattttttis till seriesegern.



# Mitt nöje dom senaste dagarna har varit att tjöta över nätet med sköna lirare. Idag har det garvats en hel del. Synd att man inte kan skriva allt. Detta e som sagt inte nån Se och Hör sida.

Kommentarer
Postat av: David

Grattis till sergern mot ibf, vinst mot marstrand i bara farten nu. :) Du har rätt, ödmjukhet kommer man längst med..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback