Täby vinner, Västerås till ettan.

Så där ja, dags att böja tjta plastboll.


Landslaget berör. Gott tycker jag. Kent Göransson signade idagarna ett nytt kontrakt med förbundet. Starkt tycker jag. kan inte vara roligt att vara den första Svenska förbundskaptenen att missa en guldmedalj i en VM turnering. Modidgt att kasta sig in i leken igen. jag håller mina tummar för att Kent och killarna slaskar dit Finland och övriga nationer i nästa VM.



SSL är en serie uppdelad i tre lager. Tänkte pressentera för Er hur serien slutar.


1. Täby. Laget kommer även att vara ett av lagen som står i Globen i April.
2. Warberg. Gillar deras sätt att lira. Men tyvärr så räcker det inte ända fram i år. Men final blir det.
3. Dalen. Umeålaget har nått på G. Tror att dom går till semi i år.
4. AIK.  Tar sig till slutspel. Men i Globen får dom agera läktarexperter.
5. Falun. Slutspel grejar dom. Går dom till Semi får dom vara mer än nöjda.
6. Pixbo. Vidar gör ett jättejobb. Men det tar slut i kvarten.
7. Balrog. Får dom bara vara skadefria så kommer dom att klättra i tabellen.
8. Umeå. Här kommer min skräll. Den bästa nyomlingen på väldigt länge, kryddar säsongen med ett slutspel.
9. Storvreta. Alldeles för tunn trupp. Inte ens Mika grejar detta. Visst kanske slutspel. Men längre än en kvart. Nej.
10 .Järfälla. Spindlarna e som Frölunda var i fotbollen i många år. Dom hänger med.
11.Jönköping. Jacobs gäng håller sig kvar. Men vad händer nästa säsong?
12.Helsingborg. Henke har räddat många huvuden med sitt intåg.
13. Mullsjö. Hit men inte längre.
14. Västerås. Har aldrig sett ett sämre försvarsspel av ett SSL lag. För bra för ettan, för dåliga för SSL.



Nu ska jag passa på att träna lite fotboll på PS2. Spöar ju knappt min 5 åriga son.

Kommentarer
Postat av: Oggy

Om det nu må vara så att AIK får vara läktarexperter i slutspelet så är det på din plats som AIK'are att du aldrig erkänner det... Litet irritationsmoment ;). AIK ska alltid vinna... Och gör vi inte det, så nog fan var vi värda det hur som helst.

Postat av: Oggy

Om det nu må vara så att AIK får vara läktarexperter i slutspelet så är det på din plats som AIK'are att du aldrig erkänner det... Litet irritationsmoment ;). AIK ska alltid vinna... Och gör vi inte det, så nog fan var vi värda det hur som helst! :D

2009-01-03 @ 01:09:55
URL: http://oggygroggy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback