Finns det nån som kan sova efter en match?



Sova vad E det?


Jag hade planerat att sova på bussen hemfrån Falun i Lördags. Men det gick inget vidare. Adrenalinet var på topp efter våran magiska vändning. Tänk Er själva att släppa in 2-1 målet när det endast var 1.30 kvar. Det snurrar gott i skallen. Man kastar sig på taktiktavlan. Samlar ett gäng tokiga spelare. Sen ska man vara lugn och sansad och rita upp ett avslut som spelarna ska tro på.


Efter lite ritande så tar Quist ton. Nu trycker vi in en också killar. Nu vågar vi. Vi går ut rullar runt och får tillslut ett bra avslut. Som Isak Rosen in returen. Jaaaaaaaaa.


Några sekunder senare så ska man vara lugn igen. Denna gången ska man ge order om vad som gäller i sudden. Så här lätt det..


"Gott killar. Nu tar vi extra pinnen. Jag skiter i om vi går bort oss. Full fart framåt. Skjut på allt. Våga nu gubbar"


Efter en minut så får vi en kontring. Lasse Nilsson friställer Mattias Ryberg som lägger iväg en myra i bortre...


Jag e ganska säker på att bussresan hem blev hundra gånger skönare efter den myran...


Idag ställdes vi öga mot öga med Dalen. Dalen är ett lag som jag har mött många gånger. Ett lag (förening) som jag verkligen gillar. Sportsliga till tusen. Om jag skulle beskriva föreningen med ett ord så blir det "Föredömen".


Idag blev det en svängig historia. Vårat försvarspel liknade Emils rum. Alltså stökigt som fan. Men framåt så släppte det. Vi vinner matchen med "AIK siffrorna" 10-7. Eller förlåt mig. Så lite mål brukar väl inte AIK göra. Inte heller släppa in. Jag kan tänka mig att det var en rolig match att titta på om man satt på läktaren. Men att stå i båset  med en skjorta som bara blev mörkare och mörkare var lite jobbigt.


# Facebook är en rolig grej. Idag fick jag lite tips av "Mannen som jag snart är skyldig en back kalla". Vi brukar sätta en kall ibland. Jag torskar jämt. Han är ett coachämne. Idag får jag nog ge han några kalla för ett gäng bra tips. Som tur e så träffar jag inte Mannen så ofta. Men jag lovar att han snart ska få en back av mig. Tomten kanske kommer tidigt i år till staden/byn/hålan som ingen vill bo i, om man inte kommer ifrån en ändo större håla.


Kanske sova lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback