Det här var nog det smartaste jag gjort.



Städade ur några skåp på morgonkvisten. Sista skåpet är det där skåpet som säkerligen finns i alla hem. Ni vet det där skåpet där man bara kastar in all skit som  man "kan" få andvändning för nån gång. I mitt skåp fanns det innebandyblock plus en massa papper. Där låg det anteckningar som var 12 år gamla. Shit alltså. Jag satte mig såklart ner och gick igenom säsong för säsong.



Kan säga att man fick en del att fundera på. I börjar av tränarkarriären så var jag såååå enkelspårig. Hade alltid rätt typ. La upp träninarna på ett spec sätt. Allt skulle vara sååå matchlikt. Knappt nån teknik alls och så vidare.


Tur att man har utvecklas. Men det handlar väl om Rutin. Precis som sista matchen mot Täby. När det e tio minuter kvar så var jag stensäker på att det skulle bli seger. Lutade mig tillbaka och njöt av Showen. Pang pang pang. Bollarna började trilla in. Rutin går inte att köpa.


# Årets vanligaste fråga. Hur e det att träna brudar?


Det är skitroligt. Tacksamt gäng man har. Här finns det massa att göra. Ett stort plus e ju att dom själva hela tiden strävar uppåt. Dom suger in informationen mycket snabbare än killar. Det enda jag funderar på är vaför jag inte har gjort det tidigare.


Sen är ju matcherna 200 gånger roligare. Här slås det inte 400 passnigar mellan backarna. Här liras det framåt. Jag vet att jag aldrig kommer att få se en tjej hålla i bollen i en minut bakom sitt egna mål ala tråkfinnen nr 1 i Helsingborg. Det har man ju sett tre gånger på tv bara i år. Våga vinn för helvete. Gäller även alla coacher. Endel e ju dum fega. Skulle aldrig kunna hylla en tråkcoach. Bytsport. Innebandyn skall framåt. Inte bakåt.



Nej, jag kommer aldrig att ångra mig att jag satte mina trasiga skor i PixboWallenstams Dambås.


Säger som Bo Kasper. "Det här var nog det smartaste jag gjort".


# Shit vad Mora ångar på. Dom e riktigt bra. Klart det bästaa laget vi har mött. Tätt efter kommer IKSU. Rönnby. Rolig serie. Finns enligt mig 6 lag som kommer att göra upp om Guldet. Återstår att se vilka lag som prickar in formen bäst efter jul. Det e då som allt börjar..



Vi ska vara med då. För vi E Pixbo ifrån Götet, Vi har krossat dom idag (100 noll), vi har kämpat hand i hand, ja vi gör så för varann, sen så Rullar Showen Vidare Igen.





Kommentarer
Postat av: Robert

Mölnlycke om jag fär be . . .


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback