Respekt Finland.

 Satt på en flygplats i 9 Fucking tim igår. En vanlig dåre hade gått hem till Sverige.


Men dagen gav mig mycket. Man fick tjöta med en massa experter. Sågningarna duggade lika tätt som Finnarnas kompakta försvar. Ärligt talat. Visst var det klasskillnad.


Själv så blev jag mäkta förvånad vilken skillnad det var på spelet. Nej, jag tycker inte att matchen var jämn. Finnarna var mycket bättre. Dom visade upp en skön spelförståelse. Som när Rickie går upp själv i en check. I varje SSL lag hade han fått antingen skäll eller haft en galen coach som hade gapat att han skulle hemåt. Nu så fick han lite press. Åh vips så hade han med sig fyra gubbar i egna laget i pressen. Alltså inte ett 40 meterslag. Respekt säger jag.


Jag tänker absolut inte såga någon i truppen. För jag tror inte att det hade lirat nångon roll vilka Svenskaspelare vi hade ställt på banan. Eller vilka ledare vi hade haft i båset. Finnarna har helt enkelt lubbat ifrån oss. En annan tanke som slog mig var att vi kanske inte ens tar oss till Finalen nästa gång. För enligt mig så är både Tjeckien och Ostarna närmare oss än vad vi E Finnarna (Just nu).



# Dom svenska domarna var strålande. Två bra par i wm. Duktigt jobbat.


# För första gången i mitt liv så la jag mig i ett pokerparti. Kunde inte med att ge Wallgren, Samuelsson och Östholm pisk. Kastade alla kort över tio.


# Finnarnas sköna coach lärde mig mycket under två matcher. Tackar.


Nu hoppas jag att Sverige tar lärdom av detta och jobbar vidare. Vi ska inte såga varandra och säga "Vad var det jag sa". Nu kör vi. Analysera och gå vidare.


# Mr Vara kör en skön stil med Damerna. Måste säga att jag gillar hans fyskrav på tjejerna. Han vågar att ställa över en stjärna om hon inte e tränad eller i form. Kanske något för herrarna att titta på. Vad vet jag.





Du skall inga andra Innebandygudar hava än Mika Kohonen.....


Just nu både Kung och Gud...


Respekt Mannen.....




Kommentarer
Postat av: Niklas Persson

Det som är lite skrämmande är att hela innebandysverige efter förra finalen trott att det var en tillfällighet, och tur att finland vann!



Ingen reagerade på att det var en tokupphämtning som räddade sudden då!



Att Finland gått fram så grymt mycket. Medans vi svenskar trott att ja ja vi väntar två år och åker och hämtar hem guldet.



Nu måste det till lite nytänkande, lite mer offensiv innebandy, lite mer press lite mindre vänta...



Koppen for förbundskapten!!!

Postat av: Tilde

Intressant sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-07-12 @ 14:34:36
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback