Ett barn mer eller mindre.



Skön dag. Det var dags för den stor Volleybollturnerinen. Alla ville vinna. Som vanligt så var tråkningarna många. Klara favisar var såklar Ledarlaget. Jocke var i vanlig ordning helt övertänd. Håkan tog det lite lugnare. Han trivdes i sanden. Själv så stilade jag mest för dom snygga tjejerna på planen brevid våran. Emil skulle såklart vara med Även Ebba ville testa. Ebba klev av efter fem minuter då hennes klumpiga Pappa mosat henne.


Emil ville ta servarna. Så man kan väl säga att vi vaskade bort ca 200 poäng (Jockes min var obetalbar, att det finns så mörka ögon). Allt gick bra tills FysFreddan gjorde entrè. Då blev jag utbytt!!!!!! Jocke bänkade mig. Där satt jag helt plötsligt med tre barn. Eller som Jocke sa "Ett barn mer eller mindre kan ju inte lira nån roll".


Helt plötsligt så tappade ledarna farten, tekniken, känslan, ja i stort sätt allt. Ni fattar vart jag vill komma till.


Nu blev vi utslagna i semi...Bedrövligt.


Nåja. Det var faktiskt riktigt skönt att "Gå" omkring i sand. Energin kom tillbaka. Jag e redan trött på snön.


På fredag så flyger vi till Finland. Ser verkligen fram emot det. Eftersom jag inte kommer att hinna växla, så räknar jag med att Joakim Strömberg och jag delar på hans resekassa. Sist vi var i Finland så tömde han min. Tror iallafall att det var så. Kan inte direkt vittna om det.


I torsdags så var det bra fart på träningen. Femman med Jourunn, Engel, Piff och Puff, Tellan var på ett väldigt glatt humör. Men det kanske e som experterna säger. Stoppa "Superfemman" och Pixbo är ingenting. Jajajaja tjöta. Vi får väl se.


Tittade precis på tabellen. Shit, vi leder ju. Kul. Hade jag ingen annnnning om....


Åhhh vad tyst det blev nu. Bert kanske är ett bra program.


Olle gick vilse igår. Låtvalet var inte direkt 100. Känns det inte som om Juryn bestämmer lite väl mycket. Själv så blev jag skitsne när Andreas skulle stila bakom ett piano. Han e kass på riktigt.


Ikväll är Plura Kungen. Längtar......



Nu ska det mysas i fyran.






Kommentarer
Postat av: Bernvid

Om du inte hade stilat så mycket för damerna bredvid så hade följande två saker inte hänt:



1, Du hade inte blivit bänkad.



2, De snygga tjejernas stora pojkvänner hade inte servat din son stenhårt i ryggen som hämnd.



Fokus på vinst i alla lägen ;)

2010-12-06 @ 13:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback