Sluta leka nu killar.....



Oj. Hur var det man gjorde? Hur hamnade jag här igen då? Skulle ju bara kolla om jag komihåg lösenordet.



Ekänner att jag knappt läser några bloggar längre. Har helt enkelt inte tid. Att vara ensamstående pappa är inte lätt. Fan lika med kaos.


Ebba är nu 4 år. Fantasin flödar. Hon e polare med en kille som heter Mollgan. Mollgan är osynlig. Samt en jävel. Han ritar på väggarna. På möblerna. Får jag tag i dåren så ska han få en riktig höger.


Emil 7 år dominerar kraftigt. Killen kommer nog snart att kallas "Lill Koppen". Han gråter så fort han torskar. Precis som jag gjorde i tonåren. Därav smeknamnet Koppen. Igår lirade han fotbollsmatch. Han är alltid övertänd.
Han kapar allt. Domaren var riktigt snäll igår. Kan säga att jag skämdes duktigt när han kapade en liten kille mitt framför hans föräldrar. Tur att pappan var stark. Bara att bära ut liraren. I halvtid så skällde Emil ut sina lagkamrater. "Sluta leka nu killar. Vi lirar fotboll. Det är viktigt". Då log jag lite.


# Bara jag som tyckte att matchen Falun-AIK var tråkig? Sändningen var kanon. Men underhållningen var kass. Såg ut som en handbollsmatch. Lag som inte ens går på när dom ligger under med 3 bollar borde inte få vara med. Bara att hoppas att det var lite premiärnerver i hemmalaget. För deras material är ju riktigt bra. Kanske att dom borde skaffa sig några rightare till.


# Tänk att alla ska tippa serierna hela tiden. Själv så tycker jag att det är omöjligt.



# Om jag skulle skriva att jag tror att vi tar guld i år så skulle ni väl garva! g


# Tänk att jag är Damtränare..........



# Helt ärligt. Det är grymt roligt att träna tjejer. Fattar inte varför jag inte har testat det tidigare. Folk brukar fråga mig följande. "Men hur är det då? Är det roligt?". Jag svarar alltid. Jaaa det är underbart. Om jag lyssnat på alla experter så hade jag aldrig tagit jobbet. Men som vanligt så gick jag min egna väg. Jag litar alltid på min känsla.


Endel damtränare säger att om man får tjejerna att trivas i gruppen så kommer spelet att funka. Ok jag ger Er lite rätt. Men en bra spelide där tjejerna känner sig säkra kan bringa stor lycka. Jag är faktiskt mycket förvånad över hur långt vi har kommit på bara 1,5 månad. Fortsätter tjejerna att träna hårt och utveckla spelet så kommer det att gå riktigt bra .


# Måste träna på mitt språk. Ibland blir det fel fast det är rätt. Som när vi tränade överlämningar och jag skriker. "Altid röven först". Vilket såklart missuppfattades av dom tecknade tjejerna.


# Dom tecknade tjejerna är riktigt roliga. Deras humor slår allt. Bara att trycka på "Like it" knappen.



# Nordströms blogg är riktigt underhållande. Minnen från förr gillas. Så jag tänker inte vara sämre.


Vi var ett glatt gäng som var på Innebandy VM i Finland. Efter att ha festat duktigt så beslöt vi oss för att traska hem till hotellet. Ledaren av "Göteborgsgänget" sade sig ha en liten genväg. Så tolv tappra krigare med svartbälte i Maltdryck hängde på. När klanen kommer in i en liten gränd så sitter det en mycket trasig man och lirar gitarr. Ledaren tömmer sina fickor på alla mynt han har. Samt säger till klanen att göra likadant. Två sekunder senare så får vi se ett färskt världsrekord i "Springandes ifrån en gränd med ett gitarrfodral och en gitarr". Vi skrattade gott. Efter en stund så kom vi på att valutan var Euro i Finland. Den trasige mannen tog säkerligen in på ett lyxhotell den natten......



Ha det gott.


Kommentarer
Postat av: Ingrid i Umeå

Tror dig först när nu besökt Gammliahallen:)

Postat av: Koppen

Kanske det. Gillar ju deras hembakta i fiket...

2010-09-23 @ 15:51:50
Postat av: Smsa Låna

Kul blogg! Hur länge har du haft din blogg?

2011-07-19 @ 02:16:09
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback