Det är som en jävla Drog.

 
 
 Wow, är det dags igen?
Japp det är det.
 
Kickar igång. Sparkar loss. Ritar ord. Slickar uppåt och, sparkar neråt.
 
Fick en fråga förra vecka. En snubbe frågade om jag var sugen att blogga igen. Tänkte aldrig utan svarade ja.
Tiden då? Finns den? Ingen jävla aning.
 
 
Går in på mitt tredje år som sportchef i Mölndal. Det rullar på. Man lär sig något nytt varje vecka.
La ju ner allt med Innebandyn. Tog tre veckor sen var man igång igen. Det är som nån jävla drog.
Jag kan inte vara utan den.
 
 
Sportcheferollen är riktigt rolig. Att vara med och utveckla en förening är riktigt roligt. Jag har ju en innebandybakgrund som sträcker sig från 1986 till 2013. Har testat det jag vill. Tränare för både Herr och Damlag. Spelare.´, Materialare,, läktarcoach, bloggare, webbtv, mm.
 
Allt har gett mig en kick. Men på olika sätt.
 
Idag blev det lite webbtv. Hjälper ibland Pixbo med deras sändningar. Det är en kick. Man får duktigt med adrenalin. Får ni chansen att testa någon gång så tycker jag att ni skall göra det. Precis som att testa på att vara domare. Man gnäller inte lika mycket på dom när man en gång prövat själv.
 
 
 
 
Vad ser jag fram emot nu då?
Jo att säsongens matcher skall komma igång såklart.
 
SSL blir roligt att följa. Många lag har nya tränare/spelidéer.
 
Lag som jag tycker skall bli väldigt intressanta att följa är, Pixbo, Warberg, Jönköping samt Helsingborg.
Varför just dom lagen?
Jo dom har mycket nytt på gång.
Förresten. Shit vad lagen har kopierat det Finska spelet. Tydligen riktig populärt att lira 1-2-2.
Om jag inte minns fel nu så prövade Warberg att lira så för ett antal år sen. Det slutade med noll succé
 
Som sagt. Det ska bli kul att följa.
 
Sen har vi ju Demonerna från Växjö. Borde inte ens nämna dom. Sist när jag gjorde det på twitter så damp det in mail i korgen. En del sakliga. En del idiotiska. När jag tog kontakt med dom som ritat dom idiotiska så hade dom såklart inte tid att prata. Men skulle återkomma. NU har det gått ett halv år. Ingen har ringt än.
Jag ser det som sunt. Dom städade säkert sitt egna hus istället.
 
 
Vad kan Växjö bjuda på då? Jag tror att dom kommer att överraska många. Dom är ett bra lag. Lirar ett hårt spel. Kan dom bara följa lagarna så är mitt tips att dom kommer att klara sig kvar. Vilket inte alls är så lätt för en nykomling. Men att göra en Granlo å gå direkt till slutspel tror jag inte att dom mäktar med.
 
Frågorna som jag ställer mig nu är.
 
Klarar verkligen Pixbo av en topp 4 placering?
Hur många liv har Täby?
Hur ska Binge matcha sina fyra superkedjor?
Kommer Hill att göra Mullsjö till ett slutspelslag?
Hur många utvisningar åker Växjö på i sin första SSL match?
Kommer AIK och Warbergs nya ledare (från spelare till ledare på direkten) greja sina uppdrag?
 
Som sagt. Det finns mycket att se fram emot.
 
Så låt säsongen starta. Jag är laddad. Är ni?
.
 

Kommentarer
Postat av: Robert Emanuelsson

Äntligen är du tillbaka :)

2013-09-07 @ 20:34:35
Postat av: Peter Hugosson

Instämmer med Robban

2013-09-07 @ 20:58:30
Postat av: Kuppen

Redan tillbaka?

2013-09-30 @ 00:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback